مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

788
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

672
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

حل مساله توزیع بار اقتصادی هزینه-آلودگی دینامیک همراه با برنامه پاسخ گویی بار اضطراری بهینه تحت قیود اثر نقطه-دریچه و ذخیره چرخان

صفحات

 صفحه شروع 343 | صفحه پایان 356

چکیده

توزیع بار اقتصادی هزینه-آلودگی دینامیک (DEED), یک مساله بهینه سازی چندهدفی است که توان خروجی بهینه ژنراتورهای سیستم را در کل دوره توزیع بار با لحاظ قیود مختلفی مانند بار مورد تقاضا, اثر نقطه-دریچه, نواحی ممنوعه عملکرد و ذخیره چرخان تعیین می کند. در این مقاله, مساله DEED به صورت ترکیبی با برنامه پاسخ گویی بار اضطراری (EDRP) جهت کمینه کردن هم زمان هزینه سوخت و آلودگی و مشخص کردن مبلغ تشویقی بهینه مورد بررسی قرار گرفته است. EDRP یکی از انواع برنامه های پاسخ گویی بار مبتنی بر تشویق است که در آن به مشترکین مبلغی به عنوان تشویق پرداخت می شود تا مصرف خود را طی ساعات پیک بار کاهش داده یا به ساعات کم باری انتقال دهند. ترکیب مسائل DEED و EDRP یک مساله بهینه سازی غیر خطی پیچیده است که روش های معمول قادر به حل آن نیستند. در این مقاله, مساله فوق توسط چهار الگوریتم فرا ابتکاری مبتنی بر جمعیت حل شده و مدل پیشنهادی روی یک سیستم ده واحدی و برای یک بازه زمانی 24 ساعته پیاده سازی شده است. نتایج نشان می دهند که مدل ارائه شده در کاهش هزینه سوخت و آلودگی و بهبود مشخصات منحنی بار بسیار موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، فرید، عبدی، حمدی، و دهنوی، احسان. (1395). حل مساله توزیع بار اقتصادی هزینه-آلودگی دینامیک همراه با برنامه پاسخ گویی بار اضطراری بهینه تحت قیود اثر نقطه-دریچه و ذخیره چرخان. مهندسی برق (دانشکده فنی دانشگاه تبریز)، 46(1 (پیاپی 75))، 343-356. SID. https://sid.ir/paper/256592/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی فرید، عبدی حمدی، دهنوی احسان. حل مساله توزیع بار اقتصادی هزینه-آلودگی دینامیک همراه با برنامه پاسخ گویی بار اضطراری بهینه تحت قیود اثر نقطه-دریچه و ذخیره چرخان. مهندسی برق (دانشکده فنی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1395؛46(1 (پیاپی 75)):343-356. Available from: https://sid.ir/paper/256592/fa

    IEEE: کپی

    فرید محمدی، حمدی عبدی، و احسان دهنوی، “حل مساله توزیع بار اقتصادی هزینه-آلودگی دینامیک همراه با برنامه پاسخ گویی بار اضطراری بهینه تحت قیود اثر نقطه-دریچه و ذخیره چرخان،” مهندسی برق (دانشکده فنی دانشگاه تبریز)، vol. 46، no. 1 (پیاپی 75)، pp. 343–356، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/256592/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button