Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

753
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

526
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برآورد تعداد مسافر ایستگاه های خطوط اتوبوس شهر تهران: نمونه موردی خط پل کریمخان-میدان جمهوری

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 129

چکیده

 افزایش روزافزون جمعیت در شهرها, متوسط مالکیت وسیله نقلیه و توسعه ارتباطات بر پیچیدگی های سیستم حمل و نقل و مشکلات ناشی از آن از جمله تراکم, آلودگی محیط زیست و مصرف منابع تجدیدناپذیر افزوده است. بنابراین تغییر در سیاست های حمل و نقل شهری و تلاش در جهت توسعه حمل و نقل عمومی, به ویژه اتوبوس, یکی از مهم ترین اقدامات در حوزه حمل و نقل شهری است. برنامه ریزی برای استفاده بهینه از زیرساخت های اتوبوسرانی نیازمند وجود اطلاعات در زمینه زیرساخت و تقاضای سفر ایستگاه های اتوبوس است. بر این اساس, انجام مطالعاتی جهت برآورد تعداد مسافر ایستگاه های اتوبوس به منظور برنامه ریزی عملیاتی خطوط اتوبوسرانی در شهر تهران ضروری است. در این مطالعه با استفاده از دو پایگاه داده: داده های ثبت شده تراکنش های کارت بلیت ها و داده های ثبت شده توسط موقعیت یاب خودکار موجود در اتوبوس ها و ساخت مدل مناسب, تعداد مسافر ایستگاه های اتوبوس برای آینده کوتاه مدت پیش بینی می گردد. ابتدا اطلاعات یاد شده مربوط به هر خط اتوبوس مرتب شده و سپس, برای تعیین ماتریس مبدأ-مقصد مسافران, دو پایگاه داده با استفاده از کدنویسی در نرم افزار متلب تطبیق داده می شود. پس از تهیه ماتریس مبدأ-مقصد مسافر, این ماتریس به عنوان پایگاه داده مطالعه مورد نظر قرار گرفته و بر اساس آن مدل ساریما و شبکه عصبی پرداخت می شوند. نتایج مدل نشان می دهد, مدل پروسپترون چند لایه از لحاظ شاخص های خطا در پیش بینی تعداد مسافر ایستگاه های اتوبوس هر خط از مدل ساریما برتر بوده و روش مناسب تری جهت برآورد تعداد مسافر ایستگاه اتوبوس می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیدابریشمی، سیداحسان، محدث دیلمی، علی، امینی، وجیهه، و ایران منش، مریم. (1397). برآورد تعداد مسافر ایستگاه های خطوط اتوبوس شهر تهران: نمونه موردی خط پل کریمخان-میدان جمهوری. مهندسی عمران (فنی و مهندسی مدرس)، 18(4 )، 115-129. SID. https://sid.ir/paper/256613/fa

    Vancouver: کپی

    سیدابریشمی سیداحسان، محدث دیلمی علی، امینی وجیهه، ایران منش مریم. برآورد تعداد مسافر ایستگاه های خطوط اتوبوس شهر تهران: نمونه موردی خط پل کریمخان-میدان جمهوری. مهندسی عمران (فنی و مهندسی مدرس)[Internet]. 1397؛18(4 ):115-129. Available from: https://sid.ir/paper/256613/fa

    IEEE: کپی

    سیداحسان سیدابریشمی، علی محدث دیلمی، وجیهه امینی، و مریم ایران منش، “برآورد تعداد مسافر ایستگاه های خطوط اتوبوس شهر تهران: نمونه موردی خط پل کریمخان-میدان جمهوری،” مهندسی عمران (فنی و مهندسی مدرس)، vol. 18، no. 4 ، pp. 115–129، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/256613/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا