مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

394
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

112
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوریتم رفع بهینه گلوگاههای شبکه ریلی با هدف توجیه پذیر نمودن برقی سازی محورها، مطالعه موردی: محور ریلی ناحیه راه آهن شمال ایران

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 49

چکیده

 یکی از راهکارهای مناسب جهت رفع گلوگاههای ظرفیتی شبکه ریلی, برقی سازی است. با این حال, برقی سازی یک محور به صورت مجزا و بدون فراهم نمودن ظرفیت کافی و زیرساخت های لازم در نقاط مختلف شبکه, ممکن است نتواند جذب تقاضای ریلی شبکه را به نحو قابل قبول افزایش دهد. در این صورت, پروژه برقی سازی از نظر اقتصادی توجیه پذیر نخواهد بود. هدف از پژوهش حاضر, ارائه الگوریتمی است که مشخص نماید اصلاحات ظرفیتی در کدام نقاط شبکه ریلی بایستی انجام شود تا برقی-سازی یک محور ریلی از نظر اقتصادی توجیه پذیر باشد. محور ریلی مورد نظر در این پژوهش جهت برقی سازی, محور ریلی ناحیه شمال ایران است. این محور, دارای پتانسیل بالا در جذب بار ریلی می باشد. در این پژوهش, سناریوهای مختلفی در نظر گرفته شده اند و میزان افزایش جذب بار ریلی شبکه و نیز تحلیل اقتصادی هزینه-فایده, به عنوان مهمترین معیارهای مقایسه سناریوها لحاظ شده اند. نتایج حاکی است که برقی سازی محور ریلی مذکور, به تنهایی و بدون رفع گلوگاه های ظرفیتی موجود در سایر نواحی شبکه, از نظر اقتصادی توجیه پذیر نیست و قادر به جذب بار ریلی قابل توجهی نمی باشد. در حالی که با رفع برخی گلوگاههای شبکه همزمان با برقی سازی این محور ریلی می توان میزان جذب بار ناحیه شمال را تا حدود 4 میلیون تن افزایش داد. الگوریتم پیشنهادی در پژوهش حاضر, می تواند در تصمیم گیری پیرامون بایسته های اثربخشی پروژه های برقی سازی محورها, مورد استفاده کارشناسان و مدیران راه آهن قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تمنایی، محمد، و ولی، محمدحسین. (1397). ارائه الگوریتم رفع بهینه گلوگاههای شبکه ریلی با هدف توجیه پذیر نمودن برقی سازی محورها, مطالعه موردی: محور ریلی ناحیه راه آهن شمال ایران. مهندسی عمران (فنی و مهندسی مدرس)، 18(2 )، 37-49. SID. https://sid.ir/paper/256783/fa

    Vancouver: کپی

    تمنایی محمد، ولی محمدحسین. ارائه الگوریتم رفع بهینه گلوگاههای شبکه ریلی با هدف توجیه پذیر نمودن برقی سازی محورها, مطالعه موردی: محور ریلی ناحیه راه آهن شمال ایران. مهندسی عمران (فنی و مهندسی مدرس)[Internet]. 1397؛18(2 ):37-49. Available from: https://sid.ir/paper/256783/fa

    IEEE: کپی

    محمد تمنایی، و محمدحسین ولی، “ارائه الگوریتم رفع بهینه گلوگاههای شبکه ریلی با هدف توجیه پذیر نمودن برقی سازی محورها, مطالعه موردی: محور ریلی ناحیه راه آهن شمال ایران،” مهندسی عمران (فنی و مهندسی مدرس)، vol. 18، no. 2 ، pp. 37–49، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/256783/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button