مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,395
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

539
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

زیبایی معاصر: رویداد به مثابه امر نو

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 70

چکیده

زیبایی از دوره کهن تاکنون تعاریف گوناگونی داشته است. مساله این پژوهش پرسش از معیار تعریف زیبایی در دوران معاصر است. فرض بر این است که تعریف زیبایی در دوره معاصر از محدودیت های زیبایی ابژکتیو و سوبژکتیو رها شده است. در مرحله اول برای پاسخ به این پرسش, با روش تحلیل محتوا تلقی از زیبایی در دوره های مختلف از منظر متفکران مهم عرصه زیباشناسی در دو گرایش ابژکتیو و سوبژکتیو بررسی شده است. در مرحله بعد نشان داده شده که تعریف زیبایی در هنر معاصر به رویداد و امر نو گرایش یافته است. در آرای متفکران معاصر زیبایی از تعین های ابژکتیو و سوبژکتیو می رهد. برای نمونه در نظر هایدگر, زیبایی همان آشکارگی هستی و حقیقت است که رخ می دهد. در مورد فلسفه و زیباشناسی معاصر فرانسوی به جای زیبایی؛ نومایگی, امر هراس آور و غریب یا «رویداد» نشسته است. رویداد را از هم پاشاندن اقتضائات سازمان بصری فرض گرفته ایم که در کنش هر هنرمندی به نحوی تحقق می یابد و متعاقبا زیبایی نیز به طور متفاوتی تعریف می شود. در این راستا با نظر به اجراهای اورلان هنرمند معاصر فرانسوی نشان می دهیم که هنرمند معاصر تجربه امور غریب جهانی از هم پاشیده را از سر می گذارند و زیبایی فاصله گرفتن از جهان آشنای روزمره است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آفرین، فریده. (1395). زیبایی معاصر: رویداد به مثابه امر نو. کیمیای هنر، 5(19)، 57-70. SID. https://sid.ir/paper/260642/fa

    Vancouver: کپی

    آفرین فریده. زیبایی معاصر: رویداد به مثابه امر نو. کیمیای هنر[Internet]. 1395؛5(19):57-70. Available from: https://sid.ir/paper/260642/fa

    IEEE: کپی

    فریده آفرین، “زیبایی معاصر: رویداد به مثابه امر نو،” کیمیای هنر، vol. 5، no. 19، pp. 57–70، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260642/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button