مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

633
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

607
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طنز در بازی های ویدیویی خشن و ارزیابی مخاطب ایرانی از آن

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 91

چکیده

 بازی های ویدیویی نوعی از رسانه اند و تنها تفاوت آن ها با دیگر رسانه ها در تعامل مخاطب با آن هاست؛ به عبارت دیگر, بدون بازیکن, بازی حادث نمی شود. موضوع ترکیب طنز با خشونت برای تلطیف خشونت در رسانه و جذب مخاطب, از مباحث مورد علاقه ی هنرمندان در دوره های اخیر بوده است. با توجه به وجود نمونه های ترکیب طنز و خشونت در انواع رسانه, بازی های ویدیویی خشن نیز می توانند با طنز همراه باشند. با توجه به این نکته ی مهم که بازی های ویدیویی به سرعت در حال گسترش یافتن در سراسر دنیا هستند, پژوهش درباره ی تأثیرات این بازی ها ضروری است. از این رو مقاله ی حاضر نه تنها در متن بازی های ویدیویی خشن, بلکه بیرون از متن و در میان بازیکنان نیز به جستجوی طنز خواهد پرداخت. اگر بتوان طنز در باز ی های ویدیویی را بر اساس مکان وقوع, در دو گروه «طنز درون متن بازی» و «طنز برآمده از متن بازی» دسته بندی کرد, طنز برآمده از متن را نیز می توان بر اساس زمان وقوع, به دو گروه «طنز برآمده از متن در طول انجام بازی» و «طنز برآمده از متن بعد از اتمام بازی» تقسیم کرد. هدف این مقاله دستیابی به چارچوب های ممکن برای در کنار یکدیگر قرار گرفتن طنز و خشونت و تدوین این چارچوب ها برای استفاده ی سازندگان بازی های ویدیویی از آن هاست. با در نظر گرفتن نوع شناسی طنز در رسانه, عناصر سازنده ی بازی های ویدیویی و دسته بندی طنز از منظر ترکیب با خشونت, چارچوب شناسایی اشکال طنز در متن و بیرون از متن بازی های ویدیویی خشن ارائه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسنائی، محمدرضا، و یزدانی، مهناز. (1395). طنز در بازی های ویدیویی خشن و ارزیابی مخاطب ایرانی از آن. نامه هنرهای نمایشی و موسیقی، 7(13 )، 73-91. SID. https://sid.ir/paper/261172/fa

    Vancouver: کپی

    حسنائی محمدرضا، یزدانی مهناز. طنز در بازی های ویدیویی خشن و ارزیابی مخاطب ایرانی از آن. نامه هنرهای نمایشی و موسیقی[Internet]. 1395؛7(13 ):73-91. Available from: https://sid.ir/paper/261172/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا حسنائی، و مهناز یزدانی، “طنز در بازی های ویدیویی خشن و ارزیابی مخاطب ایرانی از آن،” نامه هنرهای نمایشی و موسیقی، vol. 7، no. 13 ، pp. 73–91، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/261172/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button