مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

628
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

478
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر سرعت و کارکرد موتور XU7JP/L3 روی پدیده نشتی در حالت موتورگردانی با سوخت

صفحات

 صفحه شروع 209 | صفحه پایان 218

چکیده

 وجود لقی بین سیلندر و پیستون و اختلاف فشار بین بالا و پایین پیستون, جریان از میان شکاف های بین آنها را سبب می شود که به آن نشتی می گویند. این پدیده سبب افت فشار و دمای سیلندر شده و استقرار مقداری مخلوط نسوخته در این شکاف ها می تواند باعث عدم استفاده مناسب از آن در سیکل احتراقی شود و تاثیر منفی روی عملکرد موتور بگذارد. در کار حاضر از یک مدل شبیه ساز ترمودینامیکی نشتی موتور که قبلا درحالت موتورگردانی تایید شده است برای پیشگویی و بررسی نشتی موتور XU7JP/L3 با تغییر سرعت و کارکرد موتور استفاده شده است. برای اعمال تغییرات هندسه نشتی با کارکرد به مدل, اندازه گیری هایی در دو کارکرد 70000km و 200000km موتور انجام و پس از اصلاحات لازم استفاده شد. نتایج حاصله نشان می دهد که ابعاد هندسی نشتی با افزایش دما و کارکرد آن بیشتر می شود. همچنین با افزایش کارکرد موتور میزان نشتی سیلندر افزایش چشمگیری می یابد, به طوری که در کارکرد 200000km میزان نشتی به بیش از 4 برابر موتورنو می رسد و مقدار جرم نشتی از رینگ دوم تراکم در کارکردهای 70000km و 200000km به ترتیب تقریبا 7 و 15 برابر مقدار مربوط به موتورنو می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدی اقدم، ابراهیم، و زمزم، افشین. (1397). بررسی اثر سرعت و کارکرد موتور XU7JP/L3 روی پدیده نشتی در حالت موتورگردانی با سوخت. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، 48(4 (پیاپی 85) )، 209-218. SID. https://sid.ir/paper/269914/fa

    Vancouver: کپی

    عبدی اقدم ابراهیم، زمزم افشین. بررسی اثر سرعت و کارکرد موتور XU7JP/L3 روی پدیده نشتی در حالت موتورگردانی با سوخت. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز[Internet]. 1397؛48(4 (پیاپی 85) ):209-218. Available from: https://sid.ir/paper/269914/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم عبدی اقدم، و افشین زمزم، “بررسی اثر سرعت و کارکرد موتور XU7JP/L3 روی پدیده نشتی در حالت موتورگردانی با سوخت،” مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، vol. 48، no. 4 (پیاپی 85) ، pp. 209–218، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269914/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button