مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

415
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

578
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثرات پاشش چندگانه سوخت بر کاهش میزان آلاینده ها و افزایش بازده موتورهای دیزلی

صفحات

 صفحه شروع 279 | صفحه پایان 287

چکیده

 در این مطالعه راهکار پاشش دومرحله ای سوخت به عنوان یک روش مؤثر برای کاهش همزمان آلاینده های دوده و اکسیدهای نیتروژن و همچنین افزایش راندمان موتور مورد بررسی قرار گرفته است. برای شبیه سازی عددی احتراق از نرم افزار AVL FIRE بهره گرفته شده است. موتور مورد مطالعه, موتور دیزلی پاشش مستقیم OM-355 مرکز تحقیقات موتوری شرکت ایدم تبریز در نظر گرفته شده است. نتایج حاصل از شبیه سازی نشان می دهد که در تزریق دومرحله ای سوخت, فشار و دمای متوسط محفظه احتراق در طرحی که در آن 70% سوخت در مرحله اول و 30% مابقی سوخت در مرحله دوم پاشیده می شود, بیشتر است. بهترین عملکرد به لحاظ کاهش میزان آلاینده دوده و آلاینده اکسیدهای نیتروژن به ترتیب مربوط به طرح هایی است که در آن ها 90% و 70% سوخت در مرحله اول پاشیده می شود. در نظر گرفتن فاصله زمانی 20 درجه میل لنگ برای شروع مرحله دوم می تواند باعث بهینه شدن فرآیند احتراق و کاهش میزان آلاینده های موتور گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گوران، علی، محبی، رسول، و امیری دلوئی، امین. (1397). اثرات پاشش چندگانه سوخت بر کاهش میزان آلاینده ها و افزایش بازده موتورهای دیزلی. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، 48(2 (پیاپی 83) )، 279-287. SID. https://sid.ir/paper/270009/fa

    Vancouver: کپی

    گوران علی، محبی رسول، امیری دلوئی امین. اثرات پاشش چندگانه سوخت بر کاهش میزان آلاینده ها و افزایش بازده موتورهای دیزلی. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز[Internet]. 1397؛48(2 (پیاپی 83) ):279-287. Available from: https://sid.ir/paper/270009/fa

    IEEE: کپی

    علی گوران، رسول محبی، و امین امیری دلوئی، “اثرات پاشش چندگانه سوخت بر کاهش میزان آلاینده ها و افزایش بازده موتورهای دیزلی،” مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، vol. 48، no. 2 (پیاپی 83) ، pp. 279–287، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/270009/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button