در پژوهش پیش رو با روش جریان سنج سیم داغ تک بعدی، به بررسی اثر زبری بر روی سطح مقطع ایرفویل مدل S823 که از سری ایرفویل های توربینی خانگی بوده، پرداخته شده است. مؤلفه های نوسانی و میانگین زمانی سرعت جریان در دنباله در دو حالت سطح صاف و نیز سطح دارای زبری بالا و برای دو سرعت 5 و 10 متر بر ثانیه اندازه گیری شده است. هم چنین، تغییرات ضریب پسا در دو حالت به دست آمده و مورد بررسی قرار گرفته است. در این تحقیق سعی بر آن شد که از روش دنباله ای که یک روش تجربی برای محاسبه مولفه های سرعت است، برای اندازه گیری پارامترها استفاده شود. اندازه گیری ها در فواصل بدون بعد 3, 2, 1, 5/0, 01/0 x/c= انجام پذیرفته است (طول وترc ≡ و فاصله از پشت ایرفویل x ≡ ). با توجه به شکلها و نتایج آزمایشات مشاهده می شود که با افزایش فاصله در جهت طولی (x) پهنای دنباله بیشتر شده و سطح بیشتری را تحت تاثیر قرار می دهد. هم چنین، دور شدن از پره در جهت طولی باعث پهن شدن اوج کمینه سرعت و درنهایت از بین رفتن آن می شود که در حالت سطح زبر دنباله دارای پهنای بیشتر شده و برای رسیدن به سرعت جریان آزاد نیاز به دور شدن بیشتری است.