مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

493
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

561
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی بهینه هندسه سیستم تعلیق مک فرسون برای یک خانواده محصول بر مبنای نظریه پلتفرم مشترک

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 155

چکیده

 در این مقاله هدف بدست آوردن الگوریتمی برای طراحی هندسه­ ی سیستم­ تعلیق خودرو جهت استفاده در خانواده­ ی محصولات در کلاس های مختلف خودرو می­ باشد. این الگوریتم به­ گونه­ ای طراحی می­ شود که پارامترهای طراحی خانواده محصول با تغییر از یک کلاس خودرو به کلاس دیگر خودرو بیشترین اشتراک را با هم داشته باشند. بدین­ منظور در ابتدا هندسه­ ی سیستم تعلیق مورد بررسی قرار می­ گیرد و پارامترهای موثر در هندسه­ ی سیستم­ تعلیق خودرو جهت استفاده در پلتفرم­ های مختلف مورد استفاده قرار می­ گیرد. در ادامه الگوریتمی جهت طراحی پلتفرمی خودرو بر مبنای روابط ریاضی حاکم بر انواع حرکت های نوسانی خودرو با اعمال ورودی های تصادفی جاده به سیستم تعلیق ارایه می­ گردد. در این الگوریتم نقاط حساس در طراحی هندسه­ ی سیستم­ تعلیق با رویکرد ایجاد بیشترین اشتراک در پلتفرم­ های مختلف خودرو تبیین می­ گردد. در انتها سیستم تعلیقی برای 5 محصول خودروی تندر90 شامل خودروهای سدان, وانت, هاچ بک, استیشن واگن (مینی ون) و خودروی MPV ارایه می­ گردد که با حفظ بیشترین اشتراک در کلاس­ های مختلف خودرو الزامات مرتبط با آسایش سرنشین را برآورده نماید. مقایسه نتایج بدست آمده از سیستم تعلیق بهینه و تندر90 معمولی بیانگر کارایی این روش می­ باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شجاعی فرد، محمدحسن، خلخالی، ابوالفضل، و یارمحمدی سطری، صادق. (1397). طراحی بهینه هندسه سیستم تعلیق مک فرسون برای یک خانواده محصول بر مبنای نظریه پلتفرم مشترک. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، 48(3 (پیاپی 84) )، 153-155. SID. https://sid.ir/paper/270146/fa

    Vancouver: کپی

    شجاعی فرد محمدحسن، خلخالی ابوالفضل، یارمحمدی سطری صادق. طراحی بهینه هندسه سیستم تعلیق مک فرسون برای یک خانواده محصول بر مبنای نظریه پلتفرم مشترک. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز[Internet]. 1397؛48(3 (پیاپی 84) ):153-155. Available from: https://sid.ir/paper/270146/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسن شجاعی فرد، ابوالفضل خلخالی، و صادق یارمحمدی سطری، “طراحی بهینه هندسه سیستم تعلیق مک فرسون برای یک خانواده محصول بر مبنای نظریه پلتفرم مشترک،” مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، vol. 48، no. 3 (پیاپی 84) ، pp. 153–155، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/270146/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button