مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

598
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

782
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

موانع استفاده اثربخش از شبکه های اجتماعی مجازی در ترویج و آموزش کشاورزی

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 76

چکیده

 هدف تحقیق حاضر بررسی موانع استفاده اثربخش از شبکه های اجتماعی مجازی در ترویج و آموزش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بود. ابزار گردآوری داده های تحقیق توصیفی-همبستگی حاضر, پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی آن با نظر اعضای هیئت علمی مرتبط و پایایی آن از طریق پیش آزمون و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ در بازده (94/0-87/0=α ) تائید شد. جامعه آماری تحقیقکارشناسان جهاد کشاورزی استان زنجان در سال 1397 بودند (346 N=) که با استفاده از فرمول کوکران 105 نفر به عنوان نمونه با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد, موانع استفاده اثربخش از شبکه های اجتماعی مجازی در فعالیت های ترویجی و آموزشی سازمان جهاد کشاورزی در نه عامل شامل اطلاعات مرتبط و صحیح ناچیز کشاورزی با امنیت پایین, احساس نا امنی اداری و اجتماعی و عدم رشد فرهنگ استفاده آموزشی از شبکه های اجتماعی, استفاده محدود کشاورزان از شبکه های اجتماعی مجازی, هنجارهای سازمانی و مدیریتی منفی در استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی, موانع زیرساختی, موانع مالی و قانونی در سازمان جهاد کشاورزی, اطلاعات متناقض و فقدان اطلاعات محلی, عدم تسلط و دانش تخصصی کافی کارشناسان و وجود کامپیوترهای قدیمی در سازمانخلاصه شدند که 54/72 درصد از کل واریانس موانع را تبیین کردند. با توجه به صرف قابل توجهی از وقت مفید کارشناسان و کشاورزان در شبکه های اجتماعی مجازی, توصیه می شود با رفع موانع فوق نسبت به آموزش بهینه این ظرفیت برنامه ریزی شود

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، وحید، یعقوبی، جعفر، شمس، علی، و نصرتی، سهیل. (1398). موانع استفاده اثربخش از شبکه های اجتماعی مجازی در ترویج و آموزش کشاورزی. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، 12(3 (پیاپی 47) )، 65-76. SID. https://sid.ir/paper/357241/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی وحید، یعقوبی جعفر، شمس علی، نصرتی سهیل. موانع استفاده اثربخش از شبکه های اجتماعی مجازی در ترویج و آموزش کشاورزی. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی[Internet]. 1398؛12(3 (پیاپی 47) ):65-76. Available from: https://sid.ir/paper/357241/fa

    IEEE: کپی

    وحید محمدی، جعفر یعقوبی، علی شمس، و سهیل نصرتی، “موانع استفاده اثربخش از شبکه های اجتماعی مجازی در ترویج و آموزش کشاورزی،” پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، vol. 12، no. 3 (پیاپی 47) ، pp. 65–76، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/357241/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button