مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,280
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,793
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی بکارگیری شبکه های اجتماعی مجازی در یادگیری و آموزش از منظر استادان و دانشجویان شبکه های اجتماعی مجازی در آموزش

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 9

چکیده

 مقدمه: به پشتوانه شواهد علمی بهینه سازی نظام آموزش و پژوهش در بستر شبکه های اجتماعی مجازی در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی ضرروی به نظر می رسد. از آنجا که دانشجویان و اساتید نظام آموزش عالی در زمره مشتریان آن قرار می گیرند, هدف این مطالعه واکاوی دیدگاه ها و نقطه نظرات ایشان در پاسخ به چرایی به کاربست شبکه های مجازی در سیستم یادگیری و آموزش به روش شناسی کیفی بود. روش کار: این مطالعه, به شیوه تحلیل محتوی کیفی انجام شد. 24 مشارکت کننده به صورت نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. داده ها با مصاحبه فردی, عمیق و نیمه ساختارمند جمع آوری و ضبط شد. پس از پیاده سازی متن مصاحبه با استفاده از نرم افزار MaxQdata10 مطابق مراحل تحلیل محتوای گرانهایم مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها: تحلیل داده ها, منجر به استخراج 279 کد,  15زیرطبقه, 6 طبقه فرعی و 2 درون مایه اصلی شامل "منافع درک شده شبکه های اجتماعی در فرایند آموزش و یادگیری ( 4طبقه فرعی), و موانع درک شده شبکه های اجتماعی در فرایند آموزش و یادگیری (2 طبقه فرعی)" گردید. نتیجه گیری: این مطالعه مزیت ها, معایب و کاربردهای آموزشی شبکه های اجتماعی مجازی در آموزش را نشان داد. به کار گیری شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در هر دو فرایند آموزش و یادگیری از منظر ذینفعان این حوزه یعنی استاد و دانشجو مورد پذیرش است. یادگیری غنی شده مبتنی بر وب, علی رغم موانع و چالش های درک شده بستری مناسب برای تسهیل, تسریع و خلاقیت در فرایند آموزشی است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رضایی، راضیه، زارعی، فاطمه، و طهرانی، هادی. (1397). واکاوی بکارگیری شبکه های اجتماعی مجازی در یادگیری و آموزش از منظر استادان و دانشجویان شبکه های اجتماعی مجازی در آموزش. پژوهش پرستاری، 13(1 )، 1-9. SID. https://sid.ir/paper/138163/fa

Vancouver: کپی

رضایی راضیه، زارعی فاطمه، طهرانی هادی. واکاوی بکارگیری شبکه های اجتماعی مجازی در یادگیری و آموزش از منظر استادان و دانشجویان شبکه های اجتماعی مجازی در آموزش. پژوهش پرستاری[Internet]. 1397؛13(1 ):1-9. Available from: https://sid.ir/paper/138163/fa

IEEE: کپی

راضیه رضایی، فاطمه زارعی، و هادی طهرانی، “واکاوی بکارگیری شبکه های اجتماعی مجازی در یادگیری و آموزش از منظر استادان و دانشجویان شبکه های اجتماعی مجازی در آموزش،” پژوهش پرستاری، vol. 13، no. 1 ، pp. 1–9، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/138163/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button