مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

752
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

559
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رفتار اطلاع یابی آموزشگران مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان فارس در فعالیت های آموزشی- پژوهشی

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 89

چکیده

 دانش کافی درباره نیازهای اطلاعاتی و شناخت رفتار اطلاع یابی کاربران در جهت توسعه مجموعه های کتابخانه ای, و ارایه خدمات و تسهیلات لازم برای برطرف کردن موثر نیازهای اطلاعاتی آنان ضروی است. از این رو, هدف کلی این تحقیق توصیفی - تحلیلی, تحلیل رفتار اطلاع یابی آموزشگران مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان فارس در زمینه فعالیت های آموزشی- پژوهشی بود. ابزار پژوهش, پرسشنامه ای ساختارمند حاوی پرسش های بسته پاسخ بود که روایی و پایایی آن با استفاده از نظرات متخصصان و آزمون آلفای کرونباخ تایید شد. جامعه آماری این تحقیق شامل همه آموزشگران (مدرسان, مربیان و اعضای هیات علمی) مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان فارس بودند (N=180) که از این میان, 101 نفر با استفاده از جدول ایسرائیل به روش نمونه گیری طبقه ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند (n=101) یافته های تحقیق نشان دادند که افزایش کارآیی در تدریس مهم ترین انگیزه آموزشگران از جستجوی اطلاعات است. کتاب ها با زبان فارسی و محتوای اینترنت, بیشترین منبع اطلاعاتی مورد استفاده آموزشگران در فعالیت های اطلاع یابی مربوط به تدریس و تحقیق است. قابلیت اعتمادپذیری مهم ترین شاخص آموزشگران برای استفاده از منابع اطلاعاتی است. بیش از چهار پنجم پاسخگویان از موتور جستجوگر گوگل برای جستجوی الکترونیکی در وب سایت مجله های تخصصی فارسی استفاده می کردند. از طرفی, سرعت پایین در خطوط ارتباطی, پراکندگی کتابخانه ها و دسترسی نداشتن به متن کامل مقاله های مندرج در مجله های تخصصی مهم ترین چالش و دشواری آموزشگران در جستجوی اطلاعات بودند. نتایج آزمون های استنباطی نشان دادند که تفاوت معنی داری بین میزان استفاده آموزشگران از منابع اطلاعاتی در فعالیت های تحقیق در رابطه با سطح تحصیلات و وضعیت استخدامی آنان وجود داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فعلی نهاوند، سعید، کریمی، انسیه، و رسولی آذر، سلیمان. (1395). رفتار اطلاع یابی آموزشگران مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان فارس در فعالیت های آموزشی- پژوهشی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، -(36)، 77-89. SID. https://sid.ir/paper/358699/fa

    Vancouver: کپی

    فعلی نهاوند سعید، کریمی انسیه، رسولی آذر سلیمان. رفتار اطلاع یابی آموزشگران مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان فارس در فعالیت های آموزشی- پژوهشی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی[Internet]. 1395؛-(36):77-89. Available from: https://sid.ir/paper/358699/fa

    IEEE: کپی

    سعید فعلی نهاوند، انسیه کریمی، و سلیمان رسولی آذر، “رفتار اطلاع یابی آموزشگران مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان فارس در فعالیت های آموزشی- پژوهشی،” پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، vol. -، no. 36، pp. 77–89، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/358699/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button