Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    30-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1088
  • دانلود: 

    876
چکیده: 

پیشرفت تحصیلی دانشجویان تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله سبک یادگیری و نیز میزان خلاقیت آن ها می باشد. با شناخت نوع سبک یادگیری، توانایی خلاقیت دانشجویان و ارتباط آن ها با پیشرفت تحصیلی زمینه حرکت به سوی یادگیری هدفمند فراهم می شود که هدف این تحقیق توصیفی همبستگی را شامل می شد. ابزار تحقیق پرسشنامه استاندارد خلاقیت تورنس و پرسشنامه سبک یادگیری کلب بود. باور به استفاده پرشمار این دو پرسشنامه در تحقیق های پیشین، روایی آن ها مورد تائید و با انجام بررسی مقدماتی 30 دانشجو و محاسبه ضریب پایایی ترکیبی بزرگتر از 0.85 برای بخش های مختلف پایایی آن تائید شد. جامعه ی آماری همه ی دانشجویان کشاورزی دانشگاه زنجان در مقطع کارشناسی بودند (724 تن) که از طریق فرمول کوکران، حجم نمونه ای به شمار 217 دانشجو و با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی گزینش و بررسی شدند. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS21 تحلیل و از آمار توصیفی و تحلیلی برای گزارش استفاده شد. نتایج نشان دادند که بیشتر دانشجویان (81.6 درصد) از نظر خلاقیت، در سطح متوسط به پایین بودند. سبک یادگیری جذب کننده با بیشترین فراوانی (39.6 درصد) در رتبه اول بود و سبک های یادگیری انطباق یابنده (34.6درصد)، واگرا (14.5 درصد) و هم گرا (11.5 درصد) در رتبه های بعدی قرار داشتند. آزمون نامشخصه ای کروسکال والیس نشان داد دانشجویان با سبک های یادگیری چهارگانه از نظر خلاقیت تفاوت معنی داری با همدیگر نداشتند. نتایج رگرسیون لجستیک نیز نشان داد که از بین متغیرهای خلاقیت و سبک یادگیری تنها متغیر خلاقیت به عنوان مهم ترین عامل متمایزکننده دو گروه دانشجویان با پیشرفت تحصیلی خوب و ضعیف درمجموع توانست 77.9 درصد از کل پاسخگویان را به درستی جداسازی کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1088

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 876 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

امیرتیموری سمیه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    55-63
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    752
  • دانلود: 

    239
چکیده: 

هدف این پژوهش، بررسی رابطه ی علی بین نیروی کار تحصیل کرده و رشد بهره وری کل عامل های تولید در بخش کشاورزی ایران است. جامعه آماری، نیروی کار تحصیل کرده در بخش کشاورزی کشور ایران و دوره زمانی در نظر گرفته شده 92-1360 می باشد. بدین منظور با استفاده از روش هم انباشتگی جوهانسن- جوسلیوس، رابطه ی بین نیروی کار تحصیل کرده و رشد بهره وری کل عامل های تولید در بخش کشاورزی ایران و همچنین رابطه ی علی بین این دو متغیر با بهره گیری از آزمون علیت گرنجر، بررسی شد. نتایج آزمون هم انباشتگی جوهانسن- جوسلیوس، نشان داد که یک رابطه هم انباشتگی بلندمدت مثبت بین متغیرهای یاد شده وجود دارد. همچنین بر پایه آزمون علیت گرنجر، وجود رابطه ی علی بین نیروی کار تحصیل کرده و رشد بهره وری کل عامل های تولید تایید شد. نتایج مدل تصحیح خطای برداری نیز نشان داد که در کوتاه مدت، نیروی کار تحصیل کرده تاثیر معناداری بر رشد بهره وری کل عامل های تولید در بخش کشاورزی داشت. بنابراین نیروی کار تحصیل کرده با افزایش رشد بهره وری سبب افزایش تولید و رشد و پیشرفت بخش کشاورزی شده است. بر این پایه، سیاستگذاری و برنامه ریزی در زمینه آموزش و هدایت نیروی کار و انتقال اطلاعات و دانش آنان به کشاورزان، امری ضروری است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 752

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 239 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    90-105
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    698
  • دانلود: 

    269
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 698

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 269 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    106-118
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    381
  • دانلود: 

    120
چکیده: 

اعضای هیات علمی مهم ترین عامل در ایجاد و گسترش نگرش پایداری کشاورزی در مجریان این بخش یعنی دانشجویان هستند. این پژوهش با هدف بررسی پسنده های دیدمانی اعضای هیات علمی دانشکده های کشاورزی غرب کشور نسبت به کشاورزی انجام شد. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع تحقیق پیمایشی اجرا شد. جامعه ی آماری شامل 288 تن اعضای هیات علمی دانشکده های کشاورزی دانشگاه های دولتی غرب کشور (رازی، بوعلی سینا، لرستان، کردستان و ایلام) بود که با استفاده از جدول گرجسی و مورگان، 165 تن از آنان به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای با انتساب متناسب (برحسب دانشکده محل تحصیل و گروه آموزشی) گزینش شدند. بر پایه یافته ها، نوع دیدمان کشاورزی اعضای هیات علمی دانشکده های کشاورزی غرب کشور «میانه» با نمره پایداری 13.71 و بازه نمره پایداری 109-40 ارزیابی شد. آزمون t نشان داد که بین نمره ی پایداری اعضای هیات علمی زن و مرد و اعضای هیات علمی تحصیل کرده در مقطع دکتری دانشگاه های داخل کشور و خارج کشور تفاوت معناداری وجود داشت. بین سن و پیشینه ی کار اعضای هیات علمی با نمره ی پایداری آنان رابطه منفی و معنی داری به دست آمد. تحلیل واریانس یک سویه نبود اختلاف معنادار بین نمره ی پایداری اعضای هیات علمی و وجود اختلاف معنادار بین نمره ی پایداری اعضای هیات علمی گروه های آموزشی مختلف را نشان داد. تحلیل رگرسیون ترتیبی نشان داد که شش متغیر جنس، اشتغال به کشاورزی، خارج کشور تحصیل کردن، سن، مرتبه علمی و پیشینه کار سنجش احتمال برآورد دیدمان کشاورزی اعضای هیات علمی را تحت تاثیر قرار می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 381

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 120 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    17-29
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    531
  • دانلود: 

    246
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 531

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 246 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    64-76
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    901
  • دانلود: 

    540
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش بررسی و مقایسه نظر دانشجویان رشته های کشاورزی درباره وضعیت موجود و مناسب برنامه ی درسی درس کارآفرینی بود. بنابراین، این پژوهش کاربردی از نوع توصیفی- تحلیلی بوده که با استفاده از روش میدانی انجام گرفته است. جامعه ی آماری این پژوهش را 122 تن دانشجویان رشته های مختلف کشاورزی در سه دانشگاه بو علی سینای همدان، رازی کرمانشاه وکردستان که درس یادشده را در سال تحصیلی 93-92 گذرانده بودند تشکیل دادند. به دلیل این که حجم جامعه ی آماری این پژوهش محدود بود، از روش تمام شماری استفاده شد. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه که در شش بخش طراحی شده بود گرد آوری شد. پرسشنامه ها از نظر روایی مورد تایید متخصصان فن قرار گرفت و پایایی آن نیز پس از پیش آزمون با استفاده از آزمون آلفای ترتیبی و از طریق نرم افزار R محاسبه گردید (a=0.71-0.94) یافته ها نشان دادند که وضعیت ارایه درس کارآفرینی از نظر دانشجویان مزبور در زمینه های هدف ها، محتوا، روش های تدریس و روش های ارزشیابی نامناسب بوده است. هم چنین بین وضع موجود و مطلوب برنامه ی این درس در زمینه های هدف، محتوا و روش تدریس تفاوت معنی داری وجود داشت. دانشجویان مورد مطالعه بر این باور بودند که محتوای درس کارآفرینی کشاورزی باید شامل مدیریت واحد های کسب و کار متناسب با هدف های رشته های کشاورزی بوده، این درس به صورت کاربردی بوده و با استفاده از روش های عملی، گفتگو و کارگاهی و دعوت از کارآفرینان برای مشارکت در ارایه درس باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 901

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 540 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    119-130
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1381
  • دانلود: 

    726
چکیده: 

در محافل مدیریت و اقتصاد، اهمیت تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد، جهت توسعه اجتماعی و اقتصادی پذیرفته شده است. مولفه منابع انسانی یکی از مهم ترین عناصر نظام آموزش کشاورزی به شمار می رود . هدف از انجام این پژوهش، ارزیابی میزان بی تفاوتی سازمانی و مقایسه ابعاد آن در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بود. جامعه آماری این پژوهش شامل همه ی مدیران و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بود (N=733) برای گزینش نمونه از روش نمونه گیری طبق های نسبی استفاده شد و تعداد افراد نمونه از طریق فرمول کوکران 251 نفر محاسبه شد که با احتساب نرخ پاسخ دهی 91 درصدی شمار 230 پرسشنامه های تکمیل شده، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. داده ها از طریق پرسشنامه بی تفاوتی سازمانی دانایی فرد و همکاران جمع آوری گردید. روایی پرسشنامه با استفاده از روش تحلیل گویه و پایایی آن محاسبه شد و همه ی بعدها از روایی و پایایی بالایی برخوردار بودند. یافته های پژوهش نشان دادند که در سازمان مورد مطالعه، بین میانگین های بعدهای بی تفاوتی سازمانی از دیدگاه کارکنان تفاوت معناداری وجود دارد و از میان این بعدها بیش ترین میانگین متعلق به بعد بی تفاوتی نسبت به مدیر (2.63) و کم ترین میانگین متعلق به بعد بی تفاوتی نسبت به ارباب رجوع (1.77) می باشد. به علاوه از دیدگاه کارکنان، در بعد بی تفاوتی نسبت به مدیر در میان کارکنان با مدارک تحصیلی مختلف تفاوت معناداری وجود دارد اما بین میانگین دیگر بعدها، در گروه های کارکنان تفاوت معناداری وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1381

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 726 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

کریمی سعید

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    3-16
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    930
  • دانلود: 

    810
چکیده: 

بررسی و تعیین عامل های موثر بر قصد و رفتار کارآفرینی از جمله موضوع های مهم در ادبیات کارآفرینی است. اگرچه بیش تر از خلاقیت به عنوان جزو جدایی ناپذیر کارآفرینی یاد شده است، اما آن چنان که باید نقش و جایگاه این ویژگی با استفاده از یک چارچوب نظری معتبر بررسی نشده است. هدف این پژوهش آن است که با استفاده از نظریه رفتار برنامه ریزی شده، نقش خلاقیت در توسعه و شکل گیری قصد کارآفرینانه و پیش آیندهای آن را بررسی کند. جامعه آماری این تحقیق 1450 نفر دانشجوی کشاورزی سال آخر در چهار دانشگاه غرب کشور (همدان، کردستان، کرمانشاه و لرستان) بود که بر پایه فرمول تصحیح جامعه محدود دانیل حجم نمونه 300 نفر تعیین شد که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. داده های پژوهش با استفاده از پرسشنامه گرد آوری شد. روایی محتوایی پرسشنامه را گروهی از خبرگان بررسی و تایید کردند و پایایی بخش های مختلف آن نیز با استفاده از ضریب تتای ترتیبی تایید شد (q=0.81-0.87) نتایج به دست آمده از مدل یابی معادله های ساختاری نشان داد که دو متغیر انگیزشی یعنی نگرش و کنترل رفتاری درک شده رابطه ی مثبت و معناداری با قصد کارآفرینانه دارند در حالی که رابطه ی هنجارهای ذهنی معنی دار نبود. هم چنین، خلاقیت رابطه مثبت و معنی داری با نگرش و کنترل رفتاری داشت. البته خلاقیت به صورت غیرمستقیم و به واسطه ی کنترل رفتاری درک شده و نگرش نسبت به کارآفرینی با قصد کارآفرینانه ارتباط داشت. یافته های این پژوهش بر اهمیت نقش خلاقیت در توسعه قصد کارآفرینی تاکید دارند، به نظریه ی رفتار برنامه ریزی شده کمک می کنند و کاربردهایی برای آموزش کارآفرینی پیشنهاد می دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 930

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 810 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    44-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    847
  • دانلود: 

    635
چکیده: 

پرورش خلاقیت در بین دانشجویان به عنوان رکن اساسی توسعه دانش بنیان و افزایش شایستگی های آنان بسیار ضروری است. از سوی دیگر، صاحب نظران حوزه خلاقیت بر کنش های بین مردم و ترکیب دانش، ایده ها و اطلاعات، و به طور کلی تر جنبه اجتماعی خلاقیت برای پرورش آن، در میان دانشجویان تاکید دارند. بر این پایه، هدف کلی این پژوهش تبیین نقش سرمایه اجتماعی (به عنوان جنبه اجتماعی خلاقیت) بر خلاقیت دانشجویان رشته های کشاورزی بود. جامعه ی آماری پژوهش را 1400 تن از دانشجویان دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان تشکیل دادند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران و در نظر گرفتن انحراف معیار نمره کل خلاقیت، 91 تن تعیین و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه ای محقق ساخته بود. بررسی روایی، پایایی، برازش متغیرهای پنهان و آزمون فرضیه های پژوهش با استفاده از روش مدل سازی معادله های ساختاری و به کارگیری نرم افزار LISREL8.8 انجام شد. نتایج تحلیل عاملی تاییدی روایی، پایایی و برازش متغیرهای پنهان پژوهش را تایید کرد. یافته های به دست آمده از مدل معادله ساختاری بیانگر آن بود که سه سازه سرمایه اجتماعی ساختاری، سرمایه اجتماعی شناختی و تسهیم دانش دارای تاثیر مستقیم و معنی داری بر خلاقیت دانشجویان هستند، این در حالی است که سرمایه اجتماعی ارتباطی دارای تاثیر مستقیمی بر خلاقیت نبود و از راه میانجیگری سازه تسهیم دانش و به صورت غیر مستقیم بر خلاقیت دانشجویان اثر می گذاشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 847

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 635 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

HOOSHMANDAN MOGHADDAM FARD Z. | SHAMS A.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2016
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    270
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Educational achievement of Students is influenced by several factors, including their learning style and creativity. By knowing the type of learning style, creativity and their relationship with educational achievement of students, purposive learning is happene which Consist the purpose of this descriptivecorrelational study. Research tool was a questionnaire, including personal and academic characteristics of students, Index of Kolb Learning Styles and Index of Torrance Creativity. Validity of indexes was approved because of their frequent use in previous studies. A pilot study was conducted and calculated ordinal coefficient theta was at the appropriate level (ϴ≥0.85) for different parts of questionnaire. The statistical population consist 724 undergraduate students in the faculty of agriculture, University of Zanjan from which 217 students were selected randomly as sample using Cochran formula under stratified randomized sampling method. Results showed that learning styles of assimilation (39.6 percent), accommodation (34.6 percent), divergent (14.5 percent) and convergent (11.5 percent) were the first to fourth dominant learning style among students, respectively. The majority of students (81.6 percent) had average and lower than the average of creativity in total. According to Kruskal Wallis test, there was no significant meaningful deference between students of different learning styles regarding their creativity.Results of logistic regression analysis revealed that creativity, significantly and positively affect the educational achievement, while learning style had no meaningful effect on educational achievement.Creativity, in equation, is able to predict educational achievement of students in either of the good, or weak to an extent of more than 77.9 percent correctly.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 270

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

AMIRTEYMOURI S.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2016
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    319
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

The aim of this study was to investigate the causality relationship between agricultural educated labor and total factor productivity growth in Iran’s Agricultural Sector. The statistic of population was the educated labors in Iran’s Agricultural Sector during the period of 1981-2013. Using Johansen-Juselius co-integration test, the relationship between educated labor and total factor productivity growth in Iran’s agricultural sector was examined. Also, to examine causal relationship between educated labor and total factor productivity growth, Granger Causality test was applied. The results of Johansen-Juselius co-integration test showed that there is a positive long run co-integration relationship between the mentioned variables. Also, based on the Granger Causality test was confirmed relationship between educated labor and total factor productivity growth in the Iran's Agricultural Sector. Vector error correction model results indicated significant effect of educated labor on total factor productivity growth in short run. So, educated labor, by increasing productivity growth, leads to increasing production and development of the Agricultural Sector. Therefore, policy and planning in the field of education and labor guidance and transfering their information and knowledge to farmers is recommended.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 319

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2016
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    358
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

The Purpose of this study was to identify the Competencies required by agricultural experts to promote nuclear agricultural business in Tehran province. Nuclear technology may well provide the growing population all over the world with improved food security. Agricultural extension and the related businesses may thus take advantage of this new technology to push forward the development of agriculture sector.This study is an applied-type research using a descriptive – correlational methodology. Also the data was collected through survey. The statistical society consisted of agricultural extension experts form both private and public sectors in Tehran province (147 persons), out of whom 74 were selected as statistical sample through simple random sampling. The data analysis was carried out by SPSS/Win16 software using spearman – Friedman correlation test and descriptive statistics. Also, diagnosis factor analysis. The highly important training competencies by agricultural extension experts for taking advantage of nuclear agricultural practices and the related businesses were determined nuclear agricultural practices and the related businesses were determined under three categories 1) Knowledge and skills needed for setting up a business (8 Factors), 2) basic Knowledge and skills needed for agricultural extension (12 Factors) ; and 3) Knowledge and skills needed for nuclear agriculture (11 Factors). The findings indicated that the respondents recognize three factors as the mast important ones in identifying their own training competenices: Knowledge and skills needed for matching the needs of farmers with nuclear crops; knowledge on nuclear organizational linkage, and innovation in business.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 358

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

KHOSRAVIPOUR B. | Rafee M. | Rafee M. | ZOLALI N.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2016
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    245
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Due to the fact that teaching quality can have positive impact on the quality of higher education in the growth and development of the students, this study was to identify and ranking factors explaning the quality of teaching from the perspective of the faculty members at Khouzestan Ramin Agriculture and Natural Resources University.The statistic population was all the 87 faculity members at this university.Research instrument to collect data was a Resercher made questionair that its validity was verified by members of the agricultural extensionand education department. In order to measure reliability of the questionare, Theta reliability coefficient was calculate (0.82=q), showing a favorable reliability Level.Data were processed by spsswin 17. Result of regression analysis showed that among 6 factors explaining the quality of teaching in teachers: personal and communication skills, teaching skills, planning skills were the main components determining the quality of teaching. Calculating espearman correlation coefficient showed a positive and significant relationship between teaching experience, research experience and the quality of instruction. In this study some strategies to improve teaching quality are suggested.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 245

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    77-89
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    752
  • دانلود: 

    559
چکیده: 

دانش کافی درباره نیازهای اطلاعاتی و شناخت رفتار اطلاع یابی کاربران در جهت توسعه مجموعه های کتابخانه ای، و ارایه خدمات و تسهیلات لازم برای برطرف کردن موثر نیازهای اطلاعاتی آنان ضروی است. از این رو، هدف کلی این تحقیق توصیفی - تحلیلی، تحلیل رفتار اطلاع یابی آموزشگران مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان فارس در زمینه فعالیت های آموزشی- پژوهشی بود. ابزار پژوهش، پرسشنامه ای ساختارمند حاوی پرسش های بسته پاسخ بود که روایی و پایایی آن با استفاده از نظرات متخصصان و آزمون آلفای کرونباخ تایید شد. جامعه آماری این تحقیق شامل همه آموزشگران (مدرسان، مربیان و اعضای هیات علمی) مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان فارس بودند (N=180) که از این میان، 101 نفر با استفاده از جدول ایسرائیل به روش نمونه گیری طبقه ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند (n=101) یافته های تحقیق نشان دادند که افزایش کارآیی در تدریس مهم ترین انگیزه آموزشگران از جستجوی اطلاعات است. کتاب ها با زبان فارسی و محتوای اینترنت، بیشترین منبع اطلاعاتی مورد استفاده آموزشگران در فعالیت های اطلاع یابی مربوط به تدریس و تحقیق است. قابلیت اعتمادپذیری مهم ترین شاخص آموزشگران برای استفاده از منابع اطلاعاتی است. بیش از چهار پنجم پاسخگویان از موتور جستجوگر گوگل برای جستجوی الکترونیکی در وب سایت مجله های تخصصی فارسی استفاده می کردند. از طرفی، سرعت پایین در خطوط ارتباطی، پراکندگی کتابخانه ها و دسترسی نداشتن به متن کامل مقاله های مندرج در مجله های تخصصی مهم ترین چالش و دشواری آموزشگران در جستجوی اطلاعات بودند. نتایج آزمون های استنباطی نشان دادند که تفاوت معنی داری بین میزان استفاده آموزشگران از منابع اطلاعاتی در فعالیت های تحقیق در رابطه با سطح تحصیلات و وضعیت استخدامی آنان وجود داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 752

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 559 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

MIRZAIY N. | Ali beigi A.H.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2016
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    245
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

The purpose of this descriptive survey study was to measure agricultural paradigmatic preferences of agricultural faculty members in west of Iran. The statistical population consisted all 288 faculty members of agriculture at public universities (Razi, Bu-Ali Sina, Lorestan, Kordestan and Ilam) in west of Iran. According to the Krejcie & Morgan table, a sample size of 165 was selected using stratified random sampling method. Based on findings, the sustainability score mean for faculty members was 71.13. The range of sustainability score means for all the respondents was 40 to 109 and agricultural paradigm type of faculty members was moderate. There was a significant difference between sustainability score means male and female faculty members and of faculty members graduated from within the country universities and those universities abroad. There was a negative and significant relationship between sustainability score with age and job experiences. Analysis of variance showed that there was no significant difference between sustainability score means of faculty members with different agricultural disciplines and significant difference between sustainability score means of faculty members in the different faculties of agriculture. Based on ordinal regression analysis, six variables including gender, employment in agriculture, graduated from universities abroad, age, academic rank and job experiences were influencing on agricultural paradigm evaluation of faculty members.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 245

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button