مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

903
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

595
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

موقعیت برنامه درسی کارآفرینی در دانشکده کشاورزی دانشگاه های بو علی سینا، رازی و کردستان

صفحات

 صفحه شروع 64 | صفحه پایان 76

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش بررسی و مقایسه نظر دانشجویان رشته های کشاورزی درباره وضعیت موجود و مناسب برنامه ی درسی درس کارآفرینی بود. بنابراین, این پژوهش کاربردی از نوع توصیفی- تحلیلی بوده که با استفاده از روش میدانی انجام گرفته است. جامعه ی آماری این پژوهش را 122 تن دانشجویان رشته های مختلف کشاورزی در سه دانشگاه بو علی سینای همدان, رازی کرمانشاه وکردستان که درس یادشده را در سال تحصیلی 93-92 گذرانده بودند تشکیل دادند. به دلیل این که حجم جامعه ی آماری این پژوهش محدود بود, از روش تمام شماری استفاده شد. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه که در شش بخش طراحی شده بود گرد آوری شد. پرسشنامه ها از نظر روایی مورد تایید متخصصان فن قرار گرفت و پایایی آن نیز پس از پیش آزمون با استفاده از آزمون آلفای ترتیبی و از طریق نرم افزار R محاسبه گردید (a=0.71-0.94) یافته ها نشان دادند که وضعیت ارایه درس کارآفرینی از نظر دانشجویان مزبور در زمینه های هدف ها, محتوا, روش های تدریس و روش های ارزشیابی نامناسب بوده است. هم چنین بین وضع موجود و مطلوب برنامه ی این درس در زمینه های هدف, محتوا و روش تدریس تفاوت معنی داری وجود داشت. دانشجویان مورد مطالعه بر این باور بودند که محتوای درس کارآفرینی کشاورزی باید شامل مدیریت واحد های کسب و کار متناسب با هدف های رشته های کشاورزی بوده, این درس به صورت کاربردی بوده و با استفاده از روش های عملی, گفتگو و کارگاهی و دعوت از کارآفرینان برای مشارکت در ارایه درس باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موحدی، رضا، حیدری ترازک، خدیجه، و سعدی، حشمت اله. (1395). موقعیت برنامه درسی کارآفرینی در دانشکده کشاورزی دانشگاه های بو علی سینا, رازی و کردستان. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، -(36)، 64-76. SID. https://sid.ir/paper/358969/fa

    Vancouver: کپی

    موحدی رضا، حیدری ترازک خدیجه، سعدی حشمت اله. موقعیت برنامه درسی کارآفرینی در دانشکده کشاورزی دانشگاه های بو علی سینا, رازی و کردستان. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی[Internet]. 1395؛-(36):64-76. Available from: https://sid.ir/paper/358969/fa

    IEEE: کپی

    رضا موحدی، خدیجه حیدری ترازک، و حشمت اله سعدی، “موقعیت برنامه درسی کارآفرینی در دانشکده کشاورزی دانشگاه های بو علی سینا, رازی و کردستان،” پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، vol. -، no. 36، pp. 64–76، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/358969/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button