مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

736
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

735
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی تاثیر ایجاد پیاده راه بر حجم ترافیک سواره معابر پیرامونی (نمونه موردی: محدوده پیاده راه 15 خرداد شهر تهران)

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 153

چکیده

 زمینه و هدف: پیاده راه ها یکی از مهم ترین فضاهای شهری معاصر محسوب می شوند که باتوجه به قدمت نه چندان طولانی در کشورمان, هنوز ابعاد ناشناخته ای از آنها باقی مانده است. این پژوهش درصدد کشف ارتباط بین مسدود شدن خیابان بر سواره با تغییر در حجم تردد خودرو ها در معابر پیرامونی در طول زمان است. روش بررسی: این پژوهش کاربردی, با گردآوری اطلاعات نظری از طریق مطالعات اسنادی_کتابخانه ای و جمع آوری داده های میدانی از روش مشاهده و مصاحبه صورت گرفته است و تحقیقی توصیفی-تحلیلی به شمار می رود. نمونه مطالعاتی این پژوهش, محدوده خیابان 15خرداد تهران است. با بررسی میزان اختلاف حجم تردد سواره در سالهای 2011, 2014 و 2016 در نرم افزار SPSS و طبق آزمون واریانس یک طرفه, تفاوت معنی داری در میانگین حجم تردد خودرو های معابر مورد مطالعه مشاهده گردید که فرضیه افزایش حجم ترافیک سواره در معابر پیرامون خیابان 15 خرداد پس از تبدیل به پیاده راه را رد می نماید. یافته ها: محاسبات عددی نشان می دهد که پس از ایجاد پیاده راه 15خرداد, هم سو با نمونه های مشابه جهانی, طی یک دوره 3 ساله 7/15 درصد و در دوره ای 5 ساله 7/20 درصد حجم تردد سواره در محورهای پیرامونی آن ناپدید شده است که ناشی از تغییر مسیر و زمان سفر شهروندان و استفاده از سفرهای چندحالتی کسبه است. بحث و نتیجه گیری: از این رو, به نظر می رسد تغییر نگرشی در میان مسوولین شهری در خصوص انتقال اثرات ترافیکی ایجاد پیاده راه بر محدوده های پیرامونی آن الزامی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاشانی جو، خشایار، و محمدی، حامد. (1399). ارزیابی تاثیر ایجاد پیاده راه بر حجم ترافیک سواره معابر پیرامونی (نمونه موردی: محدوده پیاده راه 15 خرداد شهر تهران). علوم و تکنولوژی محیط زیست، 22(1 (پیاپی 92) )، 123-153. SID. https://sid.ir/paper/361220/fa

    Vancouver: کپی

    کاشانی جو خشایار، محمدی حامد. ارزیابی تاثیر ایجاد پیاده راه بر حجم ترافیک سواره معابر پیرامونی (نمونه موردی: محدوده پیاده راه 15 خرداد شهر تهران). علوم و تکنولوژی محیط زیست[Internet]. 1399؛22(1 (پیاپی 92) ):123-153. Available from: https://sid.ir/paper/361220/fa

    IEEE: کپی

    خشایار کاشانی جو، و حامد محمدی، “ارزیابی تاثیر ایجاد پیاده راه بر حجم ترافیک سواره معابر پیرامونی (نمونه موردی: محدوده پیاده راه 15 خرداد شهر تهران)،” علوم و تکنولوژی محیط زیست، vol. 22، no. 1 (پیاپی 92) ، pp. 123–153، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/361220/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button