مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

198
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

485
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی غیرمستقیم آسیب در پل (تیر) با اندازه گیری نسبت انتقال پذیری پاسخ ارتعاشی وسیله نقلیه عبوری

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 76

چکیده

 در اغلب روش های پایش سلامت پل, تعداد زیادی حسگر ارتعاشی بر روی سازه نصب می شوند که این امر معمولا هزینه بر و زمان بر است. اخیرا روش هایی پیشنهاد شده است که از پاسخ ارتعاشی وسیله نقلیه عبوری به منظور دستیابی به پارامترهای مودال پل بهره می برند. در این مقاله, به کمک محاسبه نسبت انتقال پذیری پاسخ وسیله نقلیه, به شناسایی غیرمستقیم آسیب در پل پرداخته شده است. از آنجا که داده برداری توسط شتاب سنج نصب شده بر روی محور وسیله نقلیه انجام می گیرد؛ وسیله نقلیه می تواند بدون توقف از روی پل عبور کند و اندازه گیری شتاب, درحال حرکت صورت می گیرد. از دیگر مزایای این روش, عدم وابستگی به خصوصیات نیروی تحریک است در حالی که در اغلب روش ها, فرض نویز سفید برای نیروی تحریک وجود دارد. به منظور شبیه سازی, پل به صورت المان محدود و وسیله نقلیه به صورت دو سیستم دو درجه آزادی جرم-فنر-دمپر مدل شده است. با حل هم زمان مدل پل-وسیله نقلیه, پاسخ وسیله نقلیه محاسبه و شکل مود پل استخراج شده است. در ادامه با درنظر گرفتن آسیب در پل و حل مجدد, شکل مود جدید محاسبه و با بکارگیری شاخص تغییر انحنای شکل مود, موقعیت آسیب شناسایی شده است. بررسی ها نشان می دهند که روش پیشنهادی قادر است مکان آسیب را با دقت قابل قبولی در حضور نویز شناسایی نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرعشی، سیدمازیار، پاشایی، محمدهادی، و خطیبی، محمدمهدی. (1398). شناسایی غیرمستقیم آسیب در پل (تیر) با اندازه گیری نسبت انتقال پذیری پاسخ ارتعاشی وسیله نقلیه عبوری. مکانیک سازه ها و شاره ها، 9(4 )، 59-76. SID. https://sid.ir/paper/363994/fa

    Vancouver: کپی

    مرعشی سیدمازیار، پاشایی محمدهادی، خطیبی محمدمهدی. شناسایی غیرمستقیم آسیب در پل (تیر) با اندازه گیری نسبت انتقال پذیری پاسخ ارتعاشی وسیله نقلیه عبوری. مکانیک سازه ها و شاره ها[Internet]. 1398؛9(4 ):59-76. Available from: https://sid.ir/paper/363994/fa

    IEEE: کپی

    سیدمازیار مرعشی، محمدهادی پاشایی، و محمدمهدی خطیبی، “شناسایی غیرمستقیم آسیب در پل (تیر) با اندازه گیری نسبت انتقال پذیری پاسخ ارتعاشی وسیله نقلیه عبوری،” مکانیک سازه ها و شاره ها، vol. 9، no. 4 ، pp. 59–76، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/363994/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button