مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

366
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

561
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر مهارت های فراشناختی و خودکارآمدی تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان کشاورزی مجتمع آموزش عالی سراوان

صفحات

 صفحه شروع 749 | صفحه پایان 764

چکیده

 یکی از مسائل و مشکلات اساسی زندگی تحصیلی افراد و نظام آموزشی هر کشور, مسئله افت تحصیلی و پایین بودن سطح پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان آن کشور است. به طورکلی پیشرفت تحصیلی به عنوان متغیر وابسته تحت تأثیر یک عامل نیست بلکه عوامل متعددی مانند عوامل شناختی و فراشناختی روی آن تأثیر دارند. پژوهش حاضر, با استفاده از مدل یابی معادلات ساختاری به دنبال بررسی اثر مهارت های فراشناختی و خودکارآمدی تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان انجام شده است. برای تحقق این هدف با استفاده از جدول مورگان و روش نمونه گیری طبقه ای با انتساب متناسب 120 دانشجوی کشاورزی دانشکده کشاورزی مجتمع آموزش عالی سراوان به پرسش نامه ای متشکل از خرده مقیاس های مهارت های فراشناختی و خودکارآمدی تحصیلی و پیشرفت تحصیلی, پاسخ دادند. نتایج حاصل از پایایی و روایی ابزارها, حاکی از قابل قبول بودن آنها بود. یافته ها به طورکلی نشان دادند که سازه مهارت های فراشناختی اثر مثبت و معنی داری بر سازه خودکارآمدی تحصیلی دارد. همچنین خودکارآمدی تحصیلی نیز بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان اثر مستقیم و معناداری دارد. اما مهارت های فراشناختی به طور غیرمستقیم بر پیشرفت تحصیلی تأثیر دارد. در ادامه پژوهش نتایج مورد بحث قرار گرفت و پیشنهادهایی جهت افزایش مهارت های فراشناختی و خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان ارائه شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، عبدالمطلب، رئیسی، خداداد، و جلیلیان، سارا. (1397). بررسی تأثیر مهارت های فراشناختی و خودکارآمدی تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان کشاورزی مجتمع آموزش عالی سراوان. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، 49(4 )، 749-764. SID. https://sid.ir/paper/364841/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی عبدالمطلب، رئیسی خداداد، جلیلیان سارا. بررسی تأثیر مهارت های فراشناختی و خودکارآمدی تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان کشاورزی مجتمع آموزش عالی سراوان. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)[Internet]. 1397؛49(4 ):749-764. Available from: https://sid.ir/paper/364841/fa

    IEEE: کپی

    عبدالمطلب رضایی، خداداد رئیسی، و سارا جلیلیان، “بررسی تأثیر مهارت های فراشناختی و خودکارآمدی تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان کشاورزی مجتمع آموزش عالی سراوان،” تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، vol. 49، no. 4 ، pp. 749–764، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/364841/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button