مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,941
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

674
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مهارت های مطالعه و ارتباط آن با وضعیت تحصیلی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 66 | صفحه پایان 71

چکیده

 مقدمه: داشتن مهارت های مطالعه از عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی است. تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه وضعیت تحصیلی با مهارت های مطالعه در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان انجام گرفت.روش ها: در یک مطالعه توصیفی مقطعی, 292 دانشجو از بین 558 دانشجوی مقطع کاردانی رشته های بهداشت خانواده, بهداشت مبارزه با بیماری ها, بهداشت محیط, اتاق عمل, هوشبری, علوم آزمایشگاهی و رشته های مقطع کارشناسی پرستاری, مامایی و دکترای پزشکی عمومی از طریق سرشماری در نیم سال اول سال تحصیلی 88-1387 وارد مطالعه شدند. جمع آوری اطلاعات با پرسشنامه شش قسمتی سنجش مهارت های مطالعه کانگاس بود. آزمون آنالیز واریانس یک طرفه به همراه آزمون تعقیبی توکی و ضریب همبستگی پیرسون برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد.نتایج: میانگین و انحراف معیار نمرات مهارت های مطالعه دانشجویان مورد بررسی 0.36±2.44 از 4 بود. بین معدل تحصیلی و میانگین نمرات عادت های مطالعه همبستگی مثبت و پایینی مشاهده شد (p=0.001, r=0.20). میانگین نمرات مهارت های مطالعه در دانشجویان با معدل 17 و بالاتر به طور معناداری بالاتر از دیگر دانشجویان بود (p=0.001, f=7.93).نتیجه گیری: دانشجویان با معدل تحصیلی بالا از مهارت های مطالعه بهتری برخوردار بودند. آموزش و مداخله برای افزایش مهارت های مطالعه دانشجویان به شکل تدریس کارگاهی و یا واحد درسی در ابتدای ورود به دانشگاه توصیه می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بادله شموشکی، محمدتقی، حسینی، سیدعابدین، چرکزی، عبدالرحمان، جعفری، سیدیعقوب، و بخشا، فوزیه. (1392). مهارت های مطالعه و ارتباط آن با وضعیت تحصیلی دانشجویان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 13(1 (پیاپی 51))، 66-71. SID. https://sid.ir/paper/59317/fa

    Vancouver: کپی

    بادله شموشکی محمدتقی، حسینی سیدعابدین، چرکزی عبدالرحمان، جعفری سیدیعقوب، بخشا فوزیه. مهارت های مطالعه و ارتباط آن با وضعیت تحصیلی دانشجویان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1392؛13(1 (پیاپی 51)):66-71. Available from: https://sid.ir/paper/59317/fa

    IEEE: کپی

    محمدتقی بادله شموشکی، سیدعابدین حسینی، عبدالرحمان چرکزی، سیدیعقوب جعفری، و فوزیه بخشا، “مهارت های مطالعه و ارتباط آن با وضعیت تحصیلی دانشجویان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 13، no. 1 (پیاپی 51)، pp. 66–71، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59317/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button