مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

588
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

764
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و تبیین پیشران های توسعه بازار محصولات کشاورزی ارگانیک

صفحات

 صفحه شروع 295 | صفحه پایان 310

چکیده

 آینده کشاورزی ارگانیک به عنوان یکی از مصادیق رهیافت های کشاورزی پایدار تا حد زیادی به تقاضای مصرف کنندگان و انگیزه آنها برای پرداخت قیمت بالاتر برای غذای ارگانیک وابسته است. از این رو مقاله حاضر با به کارگیری روش تحقیق آمیخته اکتشافی به شناسایی پیشران های توسعه بازار محصولات کشاورزی ارگانیک پرداخته است. در بخش کیفی, با کمک تحلیل محتوای منابع و داده های حاصل از 16 مصاحبه نیمه ساختاریافته با صاحب نظران بازار ارگانیک, 29 پیشران در قالب شش گروه شناسایی شدند. در بخش کمی, به منظور تأیید پیشران های شناسایی شده از روش تحلیل عاملی تأییدی مرتبه دوم استفاده شد. جامعه آماری این بخش مدیران, کارشناسان, تولید کنندگان و فروشندگان محصولات ارگانیک بودند که با کمک فرمول کوکران و روش نمونه گیری طبقه ای با انتساب متناسب, 68 نفر از آنان انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسش نامه مستخرج از بخش کیفی, گردآوری و با کمک نرم افزارهای SPSS22و Smart PLS3تجزیه و تحلیل شدند. مقادیر شاخص میانگین واریانس استخراج شده (AVE) برای هر یک از سازه های مدل, بیشتر از 5/0 و مقادیر ضریب پایایی ترکیبی (CR), بیشتر از 7/0 بدست آمد که نشان دهنده عملکرد مناسب بخش اندازه گیری مدل است. بر اساس نتایج بدست آمده, عوامل فرهنگ سازی و تبلیغات, تقویت کانال های توزیع و فروش, حمایت های مالی و اعتباری, بازرسی و نظارت, برنامه های آموزشی و ترویجی و تسهیلات گرفتن گواهی, لوگو و برندسازی به ترتیب اصلی ترین و مهم ترین پیشران های توسعه بازار محصولات ارگانیک هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صندوقی، عطیه، یادآور، حسین، راحلی، حسین، و هارینگ، آناماریا. (1398). شناسایی و تبیین پیشران های توسعه بازار محصولات کشاورزی ارگانیک. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، 50(2 )، 295-310. SID. https://sid.ir/paper/369187/fa

    Vancouver: کپی

    صندوقی عطیه، یادآور حسین، راحلی حسین، هارینگ آناماریا. شناسایی و تبیین پیشران های توسعه بازار محصولات کشاورزی ارگانیک. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)[Internet]. 1398؛50(2 ):295-310. Available from: https://sid.ir/paper/369187/fa

    IEEE: کپی

    عطیه صندوقی، حسین یادآور، حسین راحلی، و آناماریا هارینگ، “شناسایی و تبیین پیشران های توسعه بازار محصولات کشاورزی ارگانیک،” تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، vol. 50، no. 2 ، pp. 295–310، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/369187/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button