مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

206
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

482
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تجربی و شبیه سازی اجزای محدود خستگی در میله کششی بیرونی سیستم فرمان خودرو پژو 405

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 96

چکیده

 در مطالعه ی حاضر, تحلیل خستگی با رویکرد تجربی و شبیه سازی اجزای محدود درخصوص میله ی کششی بیرونی سیستم فرمان خودروی پژو 405 انجام شد. در این راستا, ابتدا ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی برای جنس میله ی کششی تعیین شد. سپس خستگی آن در شرایطی مشابه حالت کاری, توسط نرم افزار اجزای محدود آباکوس شبیه سازی شد. سه حالت مختلف بارگذاری با نیروهای 23, 28 و 57 کیلونیوتن در شرایط یکسان شبیه سازی شد و عمر خستگی در هرکدام از این سه حالت محاسبه شد. در مطالعه ی تجربی, پس از تهیه و آماده سازی نمونه ها, سه قطعه ی همسان تحت شرایط بارگذاری مشابه با حالت شبیه سازی شده قرار گرفتند و عمر خستگی آن ها تعیین شد. مقایسه ی نتایج به دست آمده از نرم افزار تحلیل اجزای محدود با نتایج حاصل از آزمون های خستگی, تطابق مناسبی را نشان دادند. در انتها به منظور تفسیر و توضیح برخی پدیده ها, فلزنگاری سطوح شکست تمام نمونه ها با استفاده از میکروسکوپ نوری انجام شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فدائی، عباس، و نادری قمی، رضا. (1397). مطالعه تجربی و شبیه سازی اجزای محدود خستگی در میله کششی بیرونی سیستم فرمان خودرو پژو 405. مهندسی مکانیک شریف (شریف ویژه مهندسی مکانیک)، 34-3(1 )، 87-96. SID. https://sid.ir/paper/370600/fa

    Vancouver: کپی

    فدائی عباس، نادری قمی رضا. مطالعه تجربی و شبیه سازی اجزای محدود خستگی در میله کششی بیرونی سیستم فرمان خودرو پژو 405. مهندسی مکانیک شریف (شریف ویژه مهندسی مکانیک)[Internet]. 1397؛34-3(1 ):87-96. Available from: https://sid.ir/paper/370600/fa

    IEEE: کپی

    عباس فدائی، و رضا نادری قمی، “مطالعه تجربی و شبیه سازی اجزای محدود خستگی در میله کششی بیرونی سیستم فرمان خودرو پژو 405،” مهندسی مکانیک شریف (شریف ویژه مهندسی مکانیک)، vol. 34-3، no. 1 ، pp. 87–96، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370600/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button