مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

972
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,229
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل نظری ارتباط مؤلفه های تصویر شهر و برندسازی شهری

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 74

چکیده

 بیان مسئله: در عصر جهانی شدن و رقابت پذیری, برندسازی شهری به عنوان یک فرصت بزرگ برای شهرها از اهمیت زیادی برخوردار است. در این راستا محرک عمده ی برندسازی شهری تصویر شهر و ارتباط آن با کاربران از نظر ادراکی و شناختی است. با درک این موضوع که هرگونه واکنش و رفتار انسان برگرفته از تصویری است که از واقعیت در ذهن او شکل گرفته؛ برندسازی شهری, تصویر را به عنوان یک ابزار و یا حتی هدف مورد توجه قرارمی دهد. هدف: با توجه به اهمیت موضوع, هدف از این پژوهش, تشریح مؤلفه های تشکیل دهنده ی تصویر شهر در ذهن کاربر و نحوه ی ارتباط آن با برندسازی است. روش تحقیق: پژوهش حاضر به عنوان یک پژوهش کیفی از نظر جهت گیری, نظری-کاربردی است که به صورت توصیفی-تحلیلی انجام شده و روش گردآوری اطلاعات اسنادی-کتابخانه ای است. نتیجه گیری: تصویر شهر با دو روش مستقیم (تجربه ی محیط) و غیر مستقیم (تحت تأثیر رسانه) شکل می گیرد, این تصویر از یک طرف دارای مؤلفه ی مقدماتی (اولیه) که شامل ابعاد طراحانه, ساختار کالبدی, شناخت و آگاهی و بعد عملکردی محیط است و از طرف دیگر شامل مؤلفه ی مکمل که دربرگیرنده ی بعد ارزیابانه, مهرانگیزی, احساسی و عاطفی است که بعد از درک مؤلفه مقدماتی شکل می گیرد. برندسازی مفهوم تصویر را در مرکز توجه قرار داده و با استفاده از تکنیک های کالبدی, اجتماعی-فرهنگی و زیرساخت ها مؤلفه ی مقدماتی تصویر را تحت تأثیر می گذارد و باعث جذاب ترشدن فضا برای بروز مؤلفه ی مکمل می شود, همچنین تکنیک تبلیغات در برندسازی نفوذ و اثرگذاری دو مؤلفه ی پیشین را بیشتر کرده و در نهایت باعث ارتقای تصویر از دید بیرونی (گردشگران) و تصویر درونی (شهروندان) می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی الحسابی، مهران، و مرادی، غلامرضا. (1399). تحلیل نظری ارتباط مؤلفه های تصویر شهر و برندسازی شهری. باغ نظر، 17(83 )، 63-74. SID. https://sid.ir/paper/372293/fa

    Vancouver: کپی

    علی الحسابی مهران، مرادی غلامرضا. تحلیل نظری ارتباط مؤلفه های تصویر شهر و برندسازی شهری. باغ نظر[Internet]. 1399؛17(83 ):63-74. Available from: https://sid.ir/paper/372293/fa

    IEEE: کپی

    مهران علی الحسابی، و غلامرضا مرادی، “تحلیل نظری ارتباط مؤلفه های تصویر شهر و برندسازی شهری،” باغ نظر، vol. 17، no. 83 ، pp. 63–74، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/372293/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button