مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

452
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

469
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی کارکنان دانشگاه اردکان

صفحات

 صفحه شروع 207 | صفحه پایان 232

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی نیازهای آموزشی کارمندان دانشگاه اردکان در سه حوزه دانش, مهارت و نگرش انجام شده است. هدف اصلی این پژوهش, شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی کارمندان دانشگاه اردکان است. پژوهش از نظر هدف, کاربردی است و داده ها به روش توصیفی پیمایشی گردآوری شده اند. جامعه آماری شامل کل اعضای کارمندان دانشگاه به تعداد 48 نفر بوده و همه آن ها برای جمع آوری داده ها به کار گرفته شده اند. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه محقق ساخته با مقیاس لیکرت است. روایی پرسش نامه با استفاده از نظر اساتید و خبرگان مورد سنجش قرار گرفته و پایایی آن نیز از طریق اجرای آزمایشی و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده است. پس از تکمیل پرسش نامه ها به منظور تعیین نرمال بودن داده ها در سه حوزه دانش, مهارت و نگرش از آزمون کلموگروف اسمیرنوف و آزمون شاپیرو ویلک استفاده شده است. همچنین برای تعیین نیازهای آموزشی و شکاف بین وضع موجود و وضع مطلوب, از آزمون پارامتریک T دونمونه ای وابسته استفاده شده است. نتایج آزمون ها نشان دهنده تفاوت معنی دار آماری بین سطح موجود و مطلوب دانش, مهارت و نگرش کارمندان است و در این زمینه ها کارمندان به آموزش نیاز دارند. همچنین با توجه به معنی دار بودن شکاف هر یک از مولفه های حوزه های دانش, مهارت و نگرش این مولفه ها با استفاده از میانگین و آزمون رتبه ای فریدمن اولویت بندی شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نادی زاده اردکانی، علی، موبد، میترا، و عابدی، سیما. (1398). شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی کارکنان دانشگاه اردکان. کارافن، 16(46 )، 207-232. SID. https://sid.ir/paper/373937/fa

    Vancouver: کپی

    نادی زاده اردکانی علی، موبد میترا، عابدی سیما. شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی کارکنان دانشگاه اردکان. کارافن[Internet]. 1398؛16(46 ):207-232. Available from: https://sid.ir/paper/373937/fa

    IEEE: کپی

    علی نادی زاده اردکانی، میترا موبد، و سیما عابدی، “شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی کارکنان دانشگاه اردکان،” کارافن، vol. 16، no. 46 ، pp. 207–232، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/373937/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button