مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

295
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

461
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر بازخورانی گازهای اگزوز در احتراق و آلایندگی موتور با احتراق RCCI با سوخت دیزل-گاز طبیعی

صفحات

 صفحه شروع 2121 | صفحه پایان 2128

چکیده

احتراق اشتعال تراکمی کنترل واکنشی, به عنوان یک احتراق دما پایین یکی از روش های رایج برای کاهش آلاینده های اکسیدهای نیتروژن و دوده است. در این تحقیق, تاثیر بازخورانی گازهای اگزوز بر احتراق و آلایندگی یک موتور دوسوخته دیزل و گاز طبیعی با سیستم احتراق اشتعال تراکمی کنترل واکنشی مورد بررسی قرار گرفت. موتور مورد تحقیق, یک موتور تک سیلندر با پاشش سوخت دیزل به عنوان سوخت با واکنش پذیری بالا به صورت مستقیم به داخل سیلندر و پاشش سوخت گاز طبیعی به عنوان سوخت با واکنش پذیری پایین در راه گاه است. زمان شروع پاشش, شکل پاشش و طول پاشش در هر دو انژکتور توسط ECU توسعه یافته, تحت کنترل هستند. با توجه به اینکه موتور مورد آزمون در نسبت پیش اختلاط 60% از پایداری خوبی برخوردار است و قابلیت کار با درصد بالای گازهای برگشتی از اگزوز را دارد, برای بررسی انتخاب شد. نتایج حاصل از این بررسی نشان می دهد که با افزایش میزان بازخورانی گازهای اگزوز از صفر تا 34%, مقدار IMEP و بازده حرارتی حدود 18% کاهش می یابد. همچنین با افزایش میزان بازخورانی گازهای اگزوز, شروع, میانه و انتهای احتراق به علت کاهش میزان اکسیژن داخل محفظه احتراق عقب می افتد. با افزایش EGR دمای محفظه احتراق کاهش یافته, بنابراین تولید CO و UHC روند افزایشی به ترتیب 86 و 300% دارد و برعکس میزان NOx, 350% کاهش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفارزاده، سعید، نصیری طوسی، علی، و زرین کلاه، محمدتقی. (1399). بررسی تاثیر بازخورانی گازهای اگزوز در احتراق و آلایندگی موتور با احتراق RCCI با سوخت دیزل-گاز طبیعی. مهندسی مکانیک مدرس، 20(8 )، 2121-2128. SID. https://sid.ir/paper/374785/fa

    Vancouver: کپی

    غفارزاده سعید، نصیری طوسی علی، زرین کلاه محمدتقی. بررسی تاثیر بازخورانی گازهای اگزوز در احتراق و آلایندگی موتور با احتراق RCCI با سوخت دیزل-گاز طبیعی. مهندسی مکانیک مدرس[Internet]. 1399؛20(8 ):2121-2128. Available from: https://sid.ir/paper/374785/fa

    IEEE: کپی

    سعید غفارزاده، علی نصیری طوسی، و محمدتقی زرین کلاه، “بررسی تاثیر بازخورانی گازهای اگزوز در احتراق و آلایندگی موتور با احتراق RCCI با سوخت دیزل-گاز طبیعی،” مهندسی مکانیک مدرس، vol. 20، no. 8 ، pp. 2121–2128، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/374785/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button