مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

574
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

752
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مروری بر تاریخ آموزش معماری داخلی در ایران؛ تغییرات برنامه آموزشی در دوره تکوین

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 80

چکیده

 برای تاریخ هر چیز دو وضعیت را میتوان متصور شد. اول تاریخ به معنی خود گذشته است و دوم تاریخی که مورخ مینویسد. سابقه ی آموزش رشته معماری داخلی در ایران از تاریخ در معنای نوشته شده آن محروم است, اما نمیتوان آن را نابوده گرفت و به امر آموزش سرگرم ماند. بررسی تاریخ آموزش جنبههای متفاوتی دارد و شامل دورههای زمانی مختلفی میشود. مادامیکه سیر کلی روشن نباشد, تعیین جنبهها و دورههای زمانی ناممکن است. در این مقاله تلاش شده است با واکاوی اسناد, به دور از هرگونه نگاه انتقادی و تحلیلی روایت تاریخی منسجمی از آموزش معماری داخلی در ایران بیان و دورههای زمانی مختلف آن مشخص گردد. پس از بازیابی سابقه, برنامه ی آموزشی بهعنوان یکی از مهمترین ارکان آموزش در دوره تکوین بررسی شده است. منابع پژوهش ترکیبی از اسناد نوشتاری و شفاهی است. با توجه به آنکه اسناد نوشتاری محدود و پراکنده است و تصویر روشنی از گذشته به دست نمیدهد. بازیابی اطلاعات با محوریت اسناد شفاهی میسر بوده و از فنون تاریخ شفاهی بهره گرفته شده است. پس از مرور و جمعبندی اسناد مشخص میشود که براساس معیار استمرار در آموزش, آموزش معماری داخلی در ایران را میتوان به دو دوره تکوین و تجدید تقسیم کرد. دوره تکوین خود شامل دو بخش ثبات و بحران میشود. برنامه آموزشی در هر یک از دورهها تغییراتی دارد. بیشترین تغییر در زمینه ی درسهای عمومی دوره کارشناسی صورت گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ضیاشهابی، نوشین. (1398). مروری بر تاریخ آموزش معماری داخلی در ایران؛ تغییرات برنامه آموزشی در دوره تکوین. نامه معماری و شهرسازی، 12(24 )، 63-80. SID. https://sid.ir/paper/375817/fa

    Vancouver: کپی

    ضیاشهابی نوشین. مروری بر تاریخ آموزش معماری داخلی در ایران؛ تغییرات برنامه آموزشی در دوره تکوین. نامه معماری و شهرسازی[Internet]. 1398؛12(24 ):63-80. Available from: https://sid.ir/paper/375817/fa

    IEEE: کپی

    نوشین ضیاشهابی، “مروری بر تاریخ آموزش معماری داخلی در ایران؛ تغییرات برنامه آموزشی در دوره تکوین،” نامه معماری و شهرسازی، vol. 12، no. 24 ، pp. 63–80، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/375817/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button