مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

351
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

614
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تربیت شهروندی در بستر آموزش دانش تاریخ و چالش های آن

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 33

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, تحلیل چگونگی تربیت شهروندی در بستر آموزش دانش تاریخ است. برای دست یابی به این هدف, از رویکرد توصیفی-تحلیلی و روش پژوهش َاسنادی-کتابخانه ای, بهره برده شد. یافته های این پژوهش در دو بخش و در پاسخ به دو سوال بود: نخست این که آموزش تاریخ, به عنوان یکی از راه های تربیت شهروندی و در کنار سایر امور, در زمانه ی کنونی, باعث تربیت شهروندانی با این ویژگی ها خواهد بود: واقع گرا, چندجانبه نگر, صبور, تحلیلگر, پرسشگر, اهل تردید, اهل تعامل, اخلاق محور, آماده ی تغییر عقاید خود, منتقد, استدلال خواه و استدلال آور, دقیق و ریزبین, اهل منطق. دوم: آموزش دانش تاریخ, در دانشگاه ها و موسسات آموزش رسمی, دارای آچالش هایی است مانند: متن گریزی, عدم ایجاد فهم تاریخی در متربی, تعصب گرایی در متون تاریخی, گریز از آموزش فلسفه ی تاریخ. از این رو, پیشنهاد می شود که آموزش درس تاریخ در مدارس در تمامی رشته ها, علاوه بر افزایش کمّی, مورد بازنگری کامل و مجدد قرار گیرد, روش های علمی و آکادمیک تاریخ خوانی و تاریخ نویسی مورد توجه قرار گیرند, آشنایی با کتب تاریخی دست اول و تعامل با مورخین مشهور کشوری و جهانی, تمرکز بر تحلیل منطقی روابط تاریخی, کاربری سازی دانش تاریخ در زندگی متربیان مورد توجه بیشتر نظام آموزشی کشور قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بابایی، مظهر، خداپرست، کوثر، و شریفی، سمیه. (1399). تربیت شهروندی در بستر آموزش دانش تاریخ و چالش های آن. پژوهش در آموزش تاریخ، 1(2 )، 1-33. SID. https://sid.ir/paper/376792/fa

    Vancouver: کپی

    بابایی مظهر، خداپرست کوثر، شریفی سمیه. تربیت شهروندی در بستر آموزش دانش تاریخ و چالش های آن. پژوهش در آموزش تاریخ[Internet]. 1399؛1(2 ):1-33. Available from: https://sid.ir/paper/376792/fa

    IEEE: کپی

    مظهر بابایی، کوثر خداپرست، و سمیه شریفی، “تربیت شهروندی در بستر آموزش دانش تاریخ و چالش های آن،” پژوهش در آموزش تاریخ، vol. 1، no. 2 ، pp. 1–33، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/376792/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button