مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

390
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

519
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش مهارت آموزی در آموزش دانش تاریخ با تاکید بر پارادایم رانکه ای

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 161

چکیده

پارادایم رانکه ای با تلاش های لئوپُلدفُن رانکه از تأثیرگذارترین مورخان اروپای سده نوزدهم میلادی بُنیان نهاده شد که تفکرات اش تاریخ نگاری و تاریخ نگری سده ی نوزدهم را متحول کرد. رانکه که مورخ رسمی دولتِ پروس بود, پارادایم روشمندی در نگارش تاریخ بُنیان نهاد و با پنج دهه آموزش دانش تاریخ, نخستین نسل مورخان حرفه ای را آموزش داد. با تلاش های وی, دانش تاریخ موضوعی علمی شد که نیازمند آموزش تخصصی بود. هدف از نگارش این مقاله, بررسی اهمیت نقش مهارت آموزی در آموزش دانش تاریخ با تأکید بر پارادایم رانکه ای خواهد بود. یافته های این پژوهش, بیانگر اهمیت نقش مهارت آموزی در تفکرات مورخ بزرگی است که علاوه بر بُنیان نهادن پارادایمی جدید در تاریخ نگاری, نخستین دوره ی کارورزی و کارآموزی رشته ی تاریخ را در دوازدهم جولای 1825 میلادی راه اندازی کرد. پارادایم رانکه ای با تلاش های لئوپُلدفُن رانکه از تأثیرگذارترین مورخان اروپای سده نوزدهم میلادی بُنیان نهاده شد که تفکرات اش تاریخ نگاری و تاریخ نگری سده ی نوزدهم را متحول کرد. رانکه که مورخ رسمی دولتِ پروس بود, پارادایم روشمندی در نگارش تاریخ بُنیان نهاد و با پنج دهه آموزش دانش تاریخ, نخستین نسل مورخان حرفه ای را آموزش داد. با تلاش های وی, دانش تاریخ موضوعی علمی شد که نیازمند آموزش تخصصی بود. هدف از نگارش این مقاله, بررسی اهمیت نقش مهارت آموزی در آموزش دانش تاریخ با تأکید بر پارادایم رانکه ای خواهد بود. یافته های این پژوهش, بیانگر اهمیت نقش مهارت آموزی در تفکرات مورخ بزرگی است که علاوه بر بُنیان نهادن پارادایمی جدید در تاریخ نگاری, نخستین دوره ی کارورزی و کارآموزی رشته ی تاریخ را در دوازدهم جولای 1825 میلادی راه اندازی کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی نیا، امیر. (1399). نقش مهارت آموزی در آموزش دانش تاریخ با تاکید بر پارادایم رانکه ای. پژوهش در آموزش تاریخ، 1(2 )، 149-161. SID. https://sid.ir/paper/376794/fa

    Vancouver: کپی

    علی نیا امیر. نقش مهارت آموزی در آموزش دانش تاریخ با تاکید بر پارادایم رانکه ای. پژوهش در آموزش تاریخ[Internet]. 1399؛1(2 ):149-161. Available from: https://sid.ir/paper/376794/fa

    IEEE: کپی

    امیر علی نیا، “نقش مهارت آموزی در آموزش دانش تاریخ با تاکید بر پارادایم رانکه ای،” پژوهش در آموزش تاریخ، vol. 1، no. 2 ، pp. 149–161، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/376794/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button