مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,013
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

730
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه رابطه هوش معنوی و هوش هیجانی با انگیزه پیشرفت تحصیلی و مقایسه آن در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران

صفحات

 صفحه شروع 275 | صفحه پایان 288

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه میان هوش هیجانی و هوش معنوی با انگیزش پیشرفت در دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران انجام شده است. روش تحقیق از نظر شیوه گردآوری اطلاعات, توصیفی از نوع همبستگی و از نظر هدف, کاربردی است. جامعه آماری پژوهش را تمامی دانشجویان آموزشکده ها و دانشکده های دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران تشکیل داده اند. نتایج نشان داد بین هوش هیجانی و انگیزش پیشرفت در دانشجویان جامعه آماری, رابطه معناداری وجود دارد. بین هوش معنوی و انگیزش پیشرفت در دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای رابطه معناداری وجود دارد. میزان هوش هیجانی در دانشجویان دختر دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران دارای وضعیت بهتری نسبت به دانشجویان پسر است. انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دختر از دانشجویان پسر دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران بیشتر است. با توجه به نتایج به دست آمده می توان گفت تقویت هوش هیجانی و هوش معنوی در دانشجویان سبب افزایش انگیزه پیشرفت تحصیلی آنان می شود. بدین ترتیب ضرورت مطالعه بیشتر پژوهشگران و اقدامات مسیولان به منظور افزایش انگیزه پیشرفت در دانشجویان احساس می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    لقمانپورزرینی، رسول، نبی پورافروزی، حسن، و حیاتی، امیر. (1398). مطالعه رابطه هوش معنوی و هوش هیجانی با انگیزه پیشرفت تحصیلی و مقایسه آن در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران. کارافن، 16(46 )، 275-288. SID. https://sid.ir/paper/378066/fa

    Vancouver: کپی

    لقمانپورزرینی رسول، نبی پورافروزی حسن، حیاتی امیر. مطالعه رابطه هوش معنوی و هوش هیجانی با انگیزه پیشرفت تحصیلی و مقایسه آن در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران. کارافن[Internet]. 1398؛16(46 ):275-288. Available from: https://sid.ir/paper/378066/fa

    IEEE: کپی

    رسول لقمانپورزرینی، حسن نبی پورافروزی، و امیر حیاتی، “مطالعه رابطه هوش معنوی و هوش هیجانی با انگیزه پیشرفت تحصیلی و مقایسه آن در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران،” کارافن، vol. 16، no. 46 ، pp. 275–288، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/378066/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button