مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

484
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

535
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی باور و نگرش مصرف کننده مسلمان نسبت به فرآورده های غذایی حلال در استان تهران

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 78

چکیده

 مقدمه: این مطالعه بررسی باور و نگرش مصرف کننده مسلمان ایرانی نسبت به خرید مواد و فرآورده های غذایی حلال در شهر تهران است. عوامل مؤثر بر نگرش مصرف کننده در زمینه مصرف مواد غذایی حلال شامل باور و تعهد مذهبی مصرف کننده, الزامات گواهی حلال و بهداشت و ایمنی فرآورده های غذایی است. روش ها: پژوهش حاضر با توجه به هدف کاربردی, و بر مبنای روش توصیفی از نوع همبستگی می باشد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه و روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است. 385 نفر از مصرف کنندگان مواد غذایی در سطح شهر تهران به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند و فرضیه های پژوهش با استفاده از روش معادلات ساختاری و با روش تحلیلیحداقل مجذورات جزئی(Partial Least Squares) آزمون شد. نتایج: نتایج این پژوهش نشان داد که باور و تعهد دینی مصرف کننده بر نگرش نسبت به غذاهای حلال تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین, میزان رعایت الزامات نشان حلال و نیز ایمن و بهداشتی بودن فرآورده های غذایی بر نگرش مصرف کننده, تأثیر مثبت و معناداری دارد. نتیجه گیری: یافته های پژوهش نشانگر میزان رو به رشد بی اعتمادی و عدم اطمینان مصرف کننده ایرانی نسبت به رعایت موارد شرعی و بهداشتی در تولید مواد غذایی داخلی است. یافته های پژوهش به تولیدکنندگان کمک می کند تا در راستای شناخت نگرش و رفتار مصرف کننده به ارزیابی و بهبود فعالیت های خود در راستای حضور موفق در بازارهای داخلی و بین المللی بپردازند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حقیقی نسب، منیژه، وطن پرست، محیا، و گنجی، راضیه. (1399). ارزیابی باور و نگرش مصرف کننده مسلمان نسبت به فرآورده های غذایی حلال در استان تهران. پژوهشنامه حلال، 3(4 )، 65-78. SID. https://sid.ir/paper/379308/fa

    Vancouver: کپی

    حقیقی نسب منیژه، وطن پرست محیا، گنجی راضیه. ارزیابی باور و نگرش مصرف کننده مسلمان نسبت به فرآورده های غذایی حلال در استان تهران. پژوهشنامه حلال[Internet]. 1399؛3(4 ):65-78. Available from: https://sid.ir/paper/379308/fa

    IEEE: کپی

    منیژه حقیقی نسب، محیا وطن پرست، و راضیه گنجی، “ارزیابی باور و نگرش مصرف کننده مسلمان نسبت به فرآورده های غذایی حلال در استان تهران،” پژوهشنامه حلال، vol. 3، no. 4 ، pp. 65–78، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/379308/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button