مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

689
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

803
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر هوش هیجانی و مهارت های ارتباطی بر شیوه های مدیریت تعارض در بین مدیران آموزشی مدارس

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 81

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر هوش هیجانی و مهارت های ارتباطی مدیران آموزشی مدارس دولتی شهر اردکان در سه مقطع دبستان, متوسطه اول و متوسطه دوم بر شیوه های مدیریت تعارض در سال تحصیلی 1398-1399 با روش توصیفی انجام شده است. به این منظور همة 98 نفر از مدیران جامعة مذکور به عنوان گروه نمونه انتخاب و پس از طی مراحل اداری و جلسه توجیهی اولیه به پرسشنامه های هوش هیجانی سیبریا شرینگ (1998) با آلفای کرونباخ 84/0, پرسشنامه مهارت های ارتباطی بارتون با آلفای کرونباخ 744/0 و مقیاس مدیریت تعارض رابینز پاسخ دادند. در بخش تحلیل استنباطی داده ها از روشهای تحلیل رگرسیون چند متغیره به منظور تعیین قدرت پیش بینی شیوه های مدیریت تعارض توسط هوش هیجانی, مهارت های ارتباطی و مؤلفه های آن ها استفاده شد. یافته های حاصله نشان داد هوش هیجانی و مهارت های ارتباطی و همه مؤلفه های آن قدرت پیش بینی معناداری برای متغیر ملاک (مدیریت تعارض) داشته اند. (05/0p<). بر اساس این نتایج به نظر می رسد تقویت هوش هیجانی و مهارت های ارتباطی مدیران می تواند تأثیر معناداری در ارتقاء سطح شیوه های مدیریت تعارض در مدیران آموزشی داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی احمد آبادی، ناصر، و فلاح زاده، طاهره. (1399). تأثیر هوش هیجانی و مهارت های ارتباطی بر شیوه های مدیریت تعارض در بین مدیران آموزشی مدارس. مدیریت و چشم انداز آموزش، 2(4 (پیاپی 6) )، 55-81. SID. https://sid.ir/paper/379497/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی احمد آبادی ناصر، فلاح زاده طاهره. تأثیر هوش هیجانی و مهارت های ارتباطی بر شیوه های مدیریت تعارض در بین مدیران آموزشی مدارس. مدیریت و چشم انداز آموزش[Internet]. 1399؛2(4 (پیاپی 6) ):55-81. Available from: https://sid.ir/paper/379497/fa

    IEEE: کپی

    ناصر محمدی احمد آبادی، و طاهره فلاح زاده، “تأثیر هوش هیجانی و مهارت های ارتباطی بر شیوه های مدیریت تعارض در بین مدیران آموزشی مدارس،” مدیریت و چشم انداز آموزش، vol. 2، no. 4 (پیاپی 6) ، pp. 55–81، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/379497/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا