مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

567
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

944
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجربه ی استفاده از خانه های تاریخی با کارکرد مدارس معماری از منظر تجربه ی زیسته ی دانشجویان مورد پژوهش: دانشگاه هنر اسلامی تبریز

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 96

چکیده

 به اعتقاد صاحب نظرانْ محیط های آموزشی تأثیرات انکارناپذیری بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دارند و رابطه ای مستقیم بین کیفیت محیط های آموزشی با میزان یادگیری و نحوة تحصیل دانشجویان وجود دارد. هرچند از نخستین تجربة استفاده از خانه های تاریخی با کارکرد مدرسة معماری در کشورمان بیش از بیست سال سپری شده, بااین حال میزان اقبال مطلوب به این اقدام و رابطة کیفیت این فضاها با تحصیل دانشجویان برآورد نشده است. در پژوهش حاضر در نظر است که تجربة زیستة دانشجویان معماری در استفاده از خانه های تاریخی به صورت مدارس معماری, از جمله تأثیرات اقدام مذکور بر نحوة تحصیل دانشجویان را در چهار سطح, شامل بعدِ کالبدی فیزیکی, بعدِ ادراکی معنایی, بعد اجتماعی, و بعدِ آموزشی, ارزیابی شود. در این مطالعه از تلفیق راهبردهای کمّی و کیفی و برای ارزیابی نهایی الگوی عملیاتی تحقیق و تعیین رابطة وابستگی بین متغیرها از روش چندمتغیرة الگوسازی معادله های ساختاری استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد تغییر کارکرد خانه های تاریخی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز به دانشکده های معماری, علی رغم وجود مشکلاتی در تأمین بخشی از فضاهای جانبی مؤثر بر آموزش, نمونه ای موفق در تجربة زیستة دانشجویان محسوب می شود که ضمن حفاظت از سرمایه های تاریخی فرهنگی, نقشی مثبت در آموزش دانشجویان دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیتی، حامد، قره بگلو، مینو، و پورجواداصل، باقر. (1400). تجربه ی استفاده از خانه های تاریخی با کارکرد مدارس معماری از منظر تجربه ی زیسته ی دانشجویان مورد پژوهش: دانشگاه هنر اسلامی تبریز. صفه، 31(92 )، 83-96. SID. https://sid.ir/paper/379579/fa

    Vancouver: کپی

    بیتی حامد، قره بگلو مینو، پورجواداصل باقر. تجربه ی استفاده از خانه های تاریخی با کارکرد مدارس معماری از منظر تجربه ی زیسته ی دانشجویان مورد پژوهش: دانشگاه هنر اسلامی تبریز. صفه[Internet]. 1400؛31(92 ):83-96. Available from: https://sid.ir/paper/379579/fa

    IEEE: کپی

    حامد بیتی، مینو قره بگلو، و باقر پورجواداصل، “تجربه ی استفاده از خانه های تاریخی با کارکرد مدارس معماری از منظر تجربه ی زیسته ی دانشجویان مورد پژوهش: دانشگاه هنر اسلامی تبریز،” صفه، vol. 31، no. 92 ، pp. 83–96، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/379579/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button