مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

327
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

526
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر خوش بینی بر اشتیاق کارآفرینانه با نقش تعدیل گری هیجان های مثبت (مورد مطالعه: کارآفرینان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران)

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 156

چکیده

خوش بینی, از عواملی است که بر اشتیاق کارآفرینانه افراد تاثیر می گذارد. ایجاد خوش بینی, هم افزایی های مثبت را بین فرد و کسب وکار به دنبال دارد و در نهایت ارتقای اشتیاق کارآفرینانه افراد را به همراه می آورد. خوش بینی, یکی از ویژگی های درونی تمام انسان هاست که در روانشناسی مثبت بر آن تکیه می شود. روانشناسی مثبت, در عین حال که به توانمندی های افراد می پردازد به گرایش ها و چگونگی تاثیرگذاری تمایلات آنها بر کارایی و موثر بودن نیز توجه دارد. پژوهش حاضر, با هدف بررسی تاثیر خوش بینی بر اشتیاق کارآفرینانه کارآفرینان انجام شده است. روش تحقیق در این پژوهش, توصیفی از نوع همبستگی است و جامعه آماری شامل کلیه کارآفرینان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران که با محاسبه فرمول کوکران تعداد 120 نفر با ابزار پرسشنامه محقق ساخته با روش نمونه گیری تصادفی ساده به منظور تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزار PLS بهره برداری شد. نتایج پژوهش نشان می دهد خوش بینی بر اشتیاق کارآفرینانه, تاثیر مثبت می گذارد و از بین ابعاد خوش بینی که شامل تداوم, فراگیر بودن و شخصی سازی می باشد؛ شخصی سازی, بیشترین تاثیرگذاری را بر اشتیاق کارآفرینانه دارد. روانشناسی مثبت در عین حال که به توانمندی های افراد می پردازد به گرایش ها و چگونگی تاثیرگذاری تمایلات آنها بر کارایی و موثر بودن نیز توجه دارد. سلیگمن, خوش بینی را یک حالت شناختی می داند که به تفکر افراد درباره علت ها برمی گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صحت، آذرچهر، هادی زاده، الهام، و عبدی جمایران، علی. (1399). بررسی تاثیر خوش بینی بر اشتیاق کارآفرینانه با نقش تعدیل گری هیجان های مثبت (مورد مطالعه: کارآفرینان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران). کارافن، 17(5 )، 145-156. SID. https://sid.ir/paper/383876/fa

    Vancouver: کپی

    صحت آذرچهر، هادی زاده الهام، عبدی جمایران علی. بررسی تاثیر خوش بینی بر اشتیاق کارآفرینانه با نقش تعدیل گری هیجان های مثبت (مورد مطالعه: کارآفرینان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران). کارافن[Internet]. 1399؛17(5 ):145-156. Available from: https://sid.ir/paper/383876/fa

    IEEE: کپی

    آذرچهر صحت، الهام هادی زاده، و علی عبدی جمایران، “بررسی تاثیر خوش بینی بر اشتیاق کارآفرینانه با نقش تعدیل گری هیجان های مثبت (مورد مطالعه: کارآفرینان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران)،” کارافن، vol. 17، no. 5 ، pp. 145–156، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383876/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button