مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

332
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

496
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی عوامل موثر بر تمایل به پرداخت مصرف کنندگان شیراز به منظور بهره مندی از محصول گوجه فرنگی ارگانیک: کاربرد روش دو مرحله ای هکمن

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 56

چکیده

 زمینه و هدف اتکای بی رویه بر نهاده های خارجی نظیر کود و سموم شیمیایی و بهره برداری بی رویه از منابع آب و خاک تهدیدی جدی برای کیفیت محیط زیست به حساب می آید. در این راستا, علوم مختلف به دنبال روش های کشاورزی هستند که بتواند جایگزین مناسبی برای حفظ سلامت انسان و محیط زیست باشد. کشاورزی ارگانیک یک جایگزین مناسب بین نظام های متداول کشاورزی جهت صیانت از امنیت غذایی در سطح جهان به طور عام و بین کشورهای در حال توسعه به طور خاص مطرح است. در این مطالعه که به صورت موردی بر روی بازار محصول گوجه فرنگی ارگانیک انجام شده است, تعدادی پرسش نامه از ساکنان شهر شیراز به صورت نمونه گیری تصادفی در سال 1395 جمع آوری شد. روش بررسی به منظور دست یابی به نتایج مورد نظر در این مطالعه از روش دو مرحله ای هکمن استفاده شده است. یافته ها نتایج به دست آمده نشان می دهد که مصرف کنندگان طبقات مختلف تمایل به پرداختی, حدود 2/2442 ریال بیش تر از گوجه غیرارگانیک داشته اند. هر یک از متغیرهای جنسیت, سن, تحصیلات, فاصله از محل خرید و درآمد خانوار با محصولات ارگانیک بر میزان تمایل پرداخت افراد تاثیر معنی داری داشته اند, به گونه ای که غیر از متغیرهای جنسیت و فاصله از محل خرید که رابطه منفی با تمایل به پرداخت بیش تر برای محصولات ارگانیک دارد, سایر متغیرها با احتمال تمایل به پرداخت رابطه مثبت دارند. بحث و نتیجه گیری: با توجه به نتایج این مطالعه پیشنهاد می شود که به منظور دسترسی بهتر افراد به این محصولات, با اتخاذ سیاست هایی شبکه های پخش و توزیع در مناطق مختلف شهری گسترش بیش تری پیدا کنند. هم چنین با توجه به اهمیت سلامتی افراد در تمامی سنین, لازم است که با اتخاذ سیاست های ترویجی و آموزشی, ذایقه افراد با سنین پایین تر را به سمت مصرف محصولات ارگانیک سوق داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کارگر ده بیدی، نوید، و انصاری سامانی، حبیب. (1399). ارزیابی عوامل موثر بر تمایل به پرداخت مصرف کنندگان شیراز به منظور بهره مندی از محصول گوجه فرنگی ارگانیک: کاربرد روش دو مرحله ای هکمن. علوم و تکنولوژی محیط زیست، 22(7 (پیاپی 98) )، 43-56. SID. https://sid.ir/paper/389226/fa

    Vancouver: کپی

    کارگر ده بیدی نوید، انصاری سامانی حبیب. ارزیابی عوامل موثر بر تمایل به پرداخت مصرف کنندگان شیراز به منظور بهره مندی از محصول گوجه فرنگی ارگانیک: کاربرد روش دو مرحله ای هکمن. علوم و تکنولوژی محیط زیست[Internet]. 1399؛22(7 (پیاپی 98) ):43-56. Available from: https://sid.ir/paper/389226/fa

    IEEE: کپی

    نوید کارگر ده بیدی، و حبیب انصاری سامانی، “ارزیابی عوامل موثر بر تمایل به پرداخت مصرف کنندگان شیراز به منظور بهره مندی از محصول گوجه فرنگی ارگانیک: کاربرد روش دو مرحله ای هکمن،” علوم و تکنولوژی محیط زیست، vol. 22، no. 7 (پیاپی 98) ، pp. 43–56، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/389226/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button