مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

216
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

459
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر بازارگرایی و کیفیت خدمات بر توان رقابتی باشگاه های ورزشی با توجه به نقش میانجی عملکرد بازار

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 151

چکیده

 هدف این مقاله تعیین تاثیر بازارگرایی و کیفیت خدمات بر توسعه توان رقابتی باشگاه های ورزشی شمال غرب تهران با توجه به نقش میانجی عملکرد بازار است. این تحقیق, از نظر هدف, کاربردی و از لحاظ گردآوری داده ها, توصیفی-پیمایشی محسوب می شود. ابزار گردآوری داده ها نیز پرسشنامه بوده که برای تدوین آن, از مطالعات کتابخانه ای و میدانی استفاده شد. جامعه آماری مدیران و مربیان باشگاه های ورزشی شمال غرب تهران به تعداد 474 نفر است که با بهره گیری از فرمول حجم نمونه کوکران, 213 نفر به عنوان نمونه آماری به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. بازارگرایی و کیفیت خدمات به عنوان متغیرهای مستقل, عملکرد بازار به عنوان متغیر میانجی و توان رقابتی نیز به عنوان متغیر وابسته در نظر گرفته شدند. پرسشنامه از نوع استاندارد بوده که پس از تأیید روایی (صوری و محتوا) و پایایی (آلفای کرونباخ) میان افراد جامعه آماری توزیع شد. نتایج بیانگر تأثیر مثبت و معنادار بازارگرایی و کیفیت خدمات بر توسعه توان رقابتی باشگاه ها به طورمستقیم و غیرمستقیم (از طریق نقش میانجی عملکرد بازار) بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیخی، محمدتقی، مرادی، داوود، و سعیدی، نیما. (1398). بررسی تأثیر بازارگرایی و کیفیت خدمات بر توان رقابتی باشگاه های ورزشی با توجه به نقش میانجی عملکرد بازار. مطالعات فرهنگی اجتماعی المپیک، 1(1 )، 137-151. SID. https://sid.ir/paper/398490/fa

    Vancouver: کپی

    شیخی محمدتقی، مرادی داوود، سعیدی نیما. بررسی تأثیر بازارگرایی و کیفیت خدمات بر توان رقابتی باشگاه های ورزشی با توجه به نقش میانجی عملکرد بازار. مطالعات فرهنگی اجتماعی المپیک[Internet]. 1398؛1(1 ):137-151. Available from: https://sid.ir/paper/398490/fa

    IEEE: کپی

    محمدتقی شیخی، داوود مرادی، و نیما سعیدی، “بررسی تأثیر بازارگرایی و کیفیت خدمات بر توان رقابتی باشگاه های ورزشی با توجه به نقش میانجی عملکرد بازار،” مطالعات فرهنگی اجتماعی المپیک، vol. 1، no. 1 ، pp. 137–151، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/398490/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا