Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

879
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

636
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه ذهنیت فلسفی و مدیریت دانش در مدیران و معلمان دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 35

چکیده

 یکی از کارکردهای اصلی ذهنیت فلسفی در زمینه یادگیری, نحوهء مدیریت ذهنی افراد, در مدیریت دانش است. به عبارت دیگر, افرادی که دارای ذهنیت فلسفی هستند, قادرند نحوه یادگیری و تولید دانش را در خود مدیریت کنند. هدف این مطالعه, تبیین تأثیر ذهنیت فلسفی بر مدیریت دانش مدیران آموزشی و معلمان دوره ابتدایی است. جامعه آماری شامل همه مدیران و معلمان دوره ابتدایی شهر قم است. این مطالعه به روش همبستگی و با نمونه آماری 478 نفر از مدیران و معلمان با اجرای پرسش نامه ذهنیت فلسفی و مدیریت دانش انجام شده است. ذهنیت فلسفی مدیران و معلمان, رابطه معناداری با مؤلفه های مدیریت دانش, خلق دانش, تسهیم دانش, به کارگیری دانش و ذخیره سازی دانش نشان داد, ذهنیت فلسفی تبیین کنندهء مناسبی برای مدیریت دانش و مؤلفه های آن است. معلمان و مدیران دارای ذهنیت فلسفی, در حوزه مدیریت دانش و خصوصاً در مؤلفه خلق دانش, عملکرد معناداری را از خود نشان دادند. بر این اساس می توان نتیجه گرفت که ذهنیت فلسفی, تبیین کنندهء مناسب و معناداری برای خلق دانش مدیران و معلمان خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفریان یسار، حمید، و جعفریان یسار، فرزانه. (1399). بررسی رابطه ذهنیت فلسفی و مدیریت دانش در مدیران و معلمان دوره ابتدایی. پژوهش در آموزش علوم ابتدایی، 2(3 )، 25-35. SID. https://sid.ir/paper/399113/fa

    Vancouver: کپی

    جعفریان یسار حمید، جعفریان یسار فرزانه. بررسی رابطه ذهنیت فلسفی و مدیریت دانش در مدیران و معلمان دوره ابتدایی. پژوهش در آموزش علوم ابتدایی[Internet]. 1399؛2(3 ):25-35. Available from: https://sid.ir/paper/399113/fa

    IEEE: کپی

    حمید جعفریان یسار، و فرزانه جعفریان یسار، “بررسی رابطه ذهنیت فلسفی و مدیریت دانش در مدیران و معلمان دوره ابتدایی،” پژوهش در آموزش علوم ابتدایی، vol. 2، no. 3 ، pp. 25–35، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/399113/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا