مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,094
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

562
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدلی جهت بررسی و ارزیابی کیفیت خدمات در پایانه های کانتینری (مورد کاوی: پایانه کانتینری بندر شهید رجایی بندرعباس)

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 این پژوهش به منظور ارزیابی کیفیت ارائه خدمات در پایانه کانتینری بندر شهید رجایی بندرعباس با استفاده از مدل سروکوال که ابزاری برای اندازه گیری کیفیت خدمات و شناسایی و تحلیل شکاف های موجود بین انتظارات و ادراکات دریافت کنندگان خدمات می باشد, انجام گرفته است. جامعه آماری این پژوهش را مشتریان پایانه کانتینری در بندر شهید رجایی تشکیل می دهند. برای انتخاب نمونه آماری از روش نمونه گیری نظری (قضاوتی) استفاده شده است. پرسشنامه های استاندارد و بومی سازی شده با ضریب آلفای کرونباخ در بخش ادراکات 0.921 و در بخش انتظارات 0.895 در بین 150 نفر از اعضای نمونه توزیع گشت که از این تعداد 102 (68 درصد) پرسشنامه بازگشت داده شد. برای تحلیل داده های بدست آمده ابتدا از نرم افزار لیزرل جهت بررسی پایایی مدل سروکوال (مدل اندازه گیری مرتبه اول و دوم) و سپس نرم افزار SPSS جهت انجام آزمون تی جفت نمونه ای برای بررسی معناداری شکاف بین انتظارات و ادراکات پاسخ دهندگان استفاده شد. نتایج بدست آمده در این تحقیق بیانگر این است که بین خدمات مورد انتظار مشتریان و خدمات ارائه شده به آنها از سوی پایانه کانتینری بندر شهید رجایی در کلیه ابعاد پنج گانه کیفیت خدمات, شکاف وجود دارد و از نظر اهمیت وزنی هر یک از ابعاد نیز بعد فیزیکی به عنوان مهم ترین بعد و پس از آن به ترتیب قابلیت اعتماد, قابلیت اطمینان, پاسخگویی و همدلی قرار داشتند. علاوه بر این بیشترین میزان شکاف بین انتظارات و ادراکات در مورد بعد فیزیکی و کمترین میزان شکاف در بعد همدلی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایرانشاهی، سبحان، سجادی پارسا، سیدجعفر، و عباسپور، مجتبی. (1393). ارائه مدلی جهت بررسی و ارزیابی کیفیت خدمات در پایانه های کانتینری (مورد کاوی: پایانه کانتینری بندر شهید رجایی بندرعباس). مجله علوم و فنون دریایی ایران، 13(3)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/401387/fa

    Vancouver: کپی

    ایرانشاهی سبحان، سجادی پارسا سیدجعفر، عباسپور مجتبی. ارائه مدلی جهت بررسی و ارزیابی کیفیت خدمات در پایانه های کانتینری (مورد کاوی: پایانه کانتینری بندر شهید رجایی بندرعباس). مجله علوم و فنون دریایی ایران[Internet]. 1393؛13(3):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/401387/fa

    IEEE: کپی

    سبحان ایرانشاهی، سیدجعفر سجادی پارسا، و مجتبی عباسپور، “ارائه مدلی جهت بررسی و ارزیابی کیفیت خدمات در پایانه های کانتینری (مورد کاوی: پایانه کانتینری بندر شهید رجایی بندرعباس)،” مجله علوم و فنون دریایی ایران، vol. 13، no. 3، pp. 0–0، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/401387/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button