Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,642
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,179
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر روش تدریس ریاضی به شیوه قصه بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 247 | صفحه پایان 259

چکیده

ریاضیات می تواند شیرین ترین درس برای فراگیران تلقی شود, به شرطی که در عینی کردن مفاهیم انتزاعی و قاعده و قوانین خاصی که در ریاضیات موجود است, از فنون مختلف تکنولوژی آموزشی استفاده شود. با توجه به اینکه ایران درصدد یک جهش علمی است؛ بنابراین استفاده از روش های نوین تدریس برای دست یابی به پیشرفت و یادگیری و ایجاد انگیزه در دانش آموزان امری ضروری است. هدف اصلی این تحقیق, تعیین اثربخشی تدریس ریاضی به شیوه قصه و داستان بر بهبود انگیزش تحصیلی دانش آموزان بود. نوع تحقیق, کاربردی و روش تحقیق, شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل می باشد. جمع آوری اطلاعات به روش کتابخانه ای و میدانی صورت گرفته که ابزار مورداستفاده در روش میدانی, پرسشنامه انگیزش پیشرفت تحصیلی هارتر بوده است. جامعه موردنظر کلیه دانش آموزان پسر پایه اول شهرستان یزد در سال تحصیلی 98-1397 بودند که از بین نمونه های انتخابی به روش خوشه ای چند مرحله ای 32 نفر که انگیزش تحصیلی پایین تری داشتند برای تحقیق انتخاب شدند و با تخصیص تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. نتایج تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کواریانس نشان داد که روش تدریس طراحی شده به شیوه قصه باعث بهبود انگیزش درونی دانش آموزان می شود ولی بر انگیزش بیرونی دانش آموزان تاثیری ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دوروباف، مهدیه، و مدرسی سریزدی، آُسیه السادات. (1399). بررسی تاثیر روش تدریس ریاضی به شیوه قصه بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. کارافن، 17(5 )، 247-259. SID. https://sid.ir/paper/401446/fa

    Vancouver: کپی

    دوروباف مهدیه، مدرسی سریزدی آُسیه السادات. بررسی تاثیر روش تدریس ریاضی به شیوه قصه بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. کارافن[Internet]. 1399؛17(5 ):247-259. Available from: https://sid.ir/paper/401446/fa

    IEEE: کپی

    مهدیه دوروباف، و آُسیه السادات مدرسی سریزدی، “بررسی تاثیر روش تدریس ریاضی به شیوه قصه بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان،” کارافن، vol. 17، no. 5 ، pp. 247–259، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/401446/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا