Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

184
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

437
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

لزوم بازنگری در درس های شیمی پایه ی دور ه ی کارشناسی برای عبور از چالش های جهانی با الهام از همه گیری کووید-19

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 58

چکیده

 گسترش و شیوع کووید-19 در بیش از یک سال اخیر این فرصت را برای استفاده از روش های جدید آموزشی و تحلیل فرایندهای یاددهی-یادگیری, ارزیابی و افزایش کیفیت یادگیری و اتخاذ روش های جدید برای سیستم های آموزشی دنیا فراهم نموده است. تجربیات جهانی یک سال اخیر در مورد بیماری کووید-19 و چشم انداز نامطمئن یافتن راه درمان سریع حاکی از آن است که نمی توان به سادگی به سبک زندگی و شیوه آموزشی قبل برگشت. در چنین شرایطی نیاز به طراحی و پیاده سازی روش های جدید یاددهی و یادگیری وجود دارد. اهداف جدید یادگیری باید هم با تجزیه و تحلیل چالش های جهانی موجود و روش های لازم برای مقابله با آن ها و هم با چارچوب هایی که دانش, مهارت و نگرش را ارائه می دهند, هدایت شود. این مقاله با مرور مقالات چاپ شده در زمینه لزوم تغییر در رویکردهای آموزش شیمی در سطح جهان به توصیف مجموعه ای از شایستگی های لازم در سه بعد استدلال موازی, ایده های اصلی و رویکردهای بنیادی می پردازد که می تواند برای طراحی, اجرا و ارزیابی برنامه های درسی شیمی, رویکردهای تدریس و ارزشیابی در دروس پایه شیمی رشته های علوم و مهندسی مورد استفاده قرار گیرد. شکل اصلی استدلال توصیف شده در این مقاله, تفکّر سیستمی است که دانشجویان برای بررسی و درک سیستم ها و پدیده های پیچیده جهانی باید آن را در خود توسعه دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گلستانه، مهشید. (1399). لزوم بازنگری در درس های شیمی پایه ی دور ه ی کارشناسی برای عبور از چالش های جهانی با الهام از همه گیری کووید-19. پژوهش در آموزش شیمی، 2(4 )، 41-58. SID. https://sid.ir/paper/402060/fa

    Vancouver: کپی

    گلستانه مهشید. لزوم بازنگری در درس های شیمی پایه ی دور ه ی کارشناسی برای عبور از چالش های جهانی با الهام از همه گیری کووید-19. پژوهش در آموزش شیمی[Internet]. 1399؛2(4 ):41-58. Available from: https://sid.ir/paper/402060/fa

    IEEE: کپی

    مهشید گلستانه، “لزوم بازنگری در درس های شیمی پایه ی دور ه ی کارشناسی برای عبور از چالش های جهانی با الهام از همه گیری کووید-19،” پژوهش در آموزش شیمی، vol. 2، no. 4 ، pp. 41–58، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/402060/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا