مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

649
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

708
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه چارچوبی برای استقرار و توسعه نظام پیوسته سواد مالی از طریق سنجش سواد مالی در مدارس متوسطه تهران

صفحات

 صفحه شروع 255 | صفحه پایان 271

چکیده

 سواد مالی و درک مفاهیم آن برای دانش آموزان و دانشجویان, اهمیت ویژه دارد؛ زیرا تصمیمات مالی اتخاذ شده توسط آنها در دوره دانشجویی تاثیر به سزایی بر وضعیت مالی آن ها پس از فارغ التحصیلی از مدرسه و دانشگاه دارد. هدف از تحقیق حاضر, ارایه چارچوبی برای استقرار و توسعه نظام پیوسته سواد مالی از طریق سنجش سواد مالی در مدارس متوسطه تهران بوده است. شیوه مطالعه در این تحقیق, روش پیمایشی-توصیفی می باشد. پس از استخراج و تایید پرسش نامه مناسب, پرسش نامه بین دانش آموزان توزیع گردید. جامعه آماری این بخش از تحقیق دانش آموزان سال سوم, دوره دوم متوسطه مدارس شهر تهران بود. یافته ها حاکی از آن است که ابعاد سه گانه سواد مالی (دانش مالی, رفتارمالی, نگرش مالی) دانش آموزان, بر رشته تحصیلی آنان (236/0) و بر شغل والدین آنان (205/0) تاثیر دارد. نتایج نشان می دهد که با ابعاد سه گانه سواد مالی دانش آموزان, میزان رشته تحصیلی آنان به نسبت قوی, پایین خواهد بود و با بالا بودن ابعاد سه گانه سواد مالی دانش آموزان, میزان شغل والدین آنان به نسبت قوی, پایین خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قادری رهقی، مجید، و خندان علمداری، صابر. (1399). ارائه چارچوبی برای استقرار و توسعه نظام پیوسته سواد مالی از طریق سنجش سواد مالی در مدارس متوسطه تهران. کارافن، 17(3 )، 255-271. SID. https://sid.ir/paper/407694/fa

    Vancouver: کپی

    قادری رهقی مجید، خندان علمداری صابر. ارائه چارچوبی برای استقرار و توسعه نظام پیوسته سواد مالی از طریق سنجش سواد مالی در مدارس متوسطه تهران. کارافن[Internet]. 1399؛17(3 ):255-271. Available from: https://sid.ir/paper/407694/fa

    IEEE: کپی

    مجید قادری رهقی، و صابر خندان علمداری، “ارائه چارچوبی برای استقرار و توسعه نظام پیوسته سواد مالی از طریق سنجش سواد مالی در مدارس متوسطه تهران،” کارافن، vol. 17، no. 3 ، pp. 255–271، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407694/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button