مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

658
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

596
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تجربی اثر افزودن اجزای پرانرژی به پیش رانهای دو پایه

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 145

چکیده

 پیشرانهای دوپایه انرژی در زمره قویترین پیشرانهای جامد محسوب می شوند و به علت انرژی و محرکه ویژه بالا و محدوده وسیع سرعت سوزش در بسیاری از کاربردها به پیشرانهای دوپایه و مرکب متداول ترجیح داده می شوند. برای افزایش برد موشکها, افزایش محرکه ویژه پیشران اهمیت بسزایی دارد, به طوری که در برخی موارد با افزایش 5% محرکه ویژه می توان به 45% افزایش برد دست یافت. در این تحقیق  پیشرانهای دوپایه پر انرژی و نمونه سازی آنها جهت رسیدن به محرکه ویژه تجربی استاندارد حداقل 240sec  (فشار محفظه احتراق 1000Psi و فشار گازهای خروجی 14.7Psi ) مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته اند. پیشران دو پایه پرانرژی حاوی اجزای پرانرژی مانند سیکلوتترامتیلن تترانیترامین (HMX), سیکلوتری متیلن تری نیترامین (RDX) , پرکلرات آمونیوم (AP) و آلومینیوم (Al) هستند که به روشهای اکستروژن و ریخته گری تولید می شوند. پیشران دو پایه انرژی در این تحقیق حاوی AP و Al است که به روش اکستروژن با حلال نمونه سازی و تولید می گردد. در این تحقیق با استفاده از نرم افزار CEC محاسبات کامپیوتری محرکه ویژه و پارامترهای عملکرد پیشران دو پایه پرانرژی انجام شده و براساس این محاسبات و مطالعات کتابخانه ای 12 فرمولاسیون پیشران دو پایه پرانرژی تعیین و نمونه سازی گردیده و پس از رسیدن به این حداقل خواص فیزیکی, شیمیایی و مکانیکی, آزمایشهای استاتیک انجام شده است. در این تحقیق به محرکه ویژه نظری 260sec (معادل محرکه ویژه تجربی استاندارد 254sec) دست یافته ایم که نسبت به محرکه ویژه پیشران دوپایه معمولی افزایش قابل ملاحظه ای دارد و در نهایت فرمولاسیون پیشران دو پایه پرانرژی از جهات خواص مکانیکی, پایداری شیمیایی , ارزش گرمایی و محرکه ویژه بهینه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمیدی، علی اصغر، و صحافیان، علی. (1385). بررسی تجربی اثر افزودن اجزای پرانرژی به پیش رانهای دو پایه. دانشکده فنی دانشگاه تهران، 40(2 (پیاپی 96))، 135-145. SID. https://sid.ir/paper/408300/fa

    Vancouver: کپی

    حمیدی علی اصغر، صحافیان علی. بررسی تجربی اثر افزودن اجزای پرانرژی به پیش رانهای دو پایه. دانشکده فنی دانشگاه تهران[Internet]. 1385؛40(2 (پیاپی 96)):135-145. Available from: https://sid.ir/paper/408300/fa

    IEEE: کپی

    علی اصغر حمیدی، و علی صحافیان، “بررسی تجربی اثر افزودن اجزای پرانرژی به پیش رانهای دو پایه،” دانشکده فنی دانشگاه تهران، vol. 40، no. 2 (پیاپی 96)، pp. 135–145، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/408300/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button