مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

333
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

570
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین نقش ظرفیت یادگیری سازمانی در انگیزش یادگیری اعضای هیات علمی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 61

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تبیین نقش ظرفیت یادگیری سازمانی در انگیزش یادگیری اعضای هیات علمی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی انجام شده است. تحقیق از توع توصیفی – پیمایشی و روش آن آمیخته (کمی – کیفی) بوده است. در مرحله اول از بخش کیفی 15 نمونه براساس روش نمونه گیری هدفمند از متخصصان حیطه انگیزش یادگیری و با روش دلفی عوامل آسیب زای انگیزش یادگیری تایید می شوند. در بخش کمی براساس روش کوکران 400 نمونه از اعضای هیات علمی دانشگاه های آذربایجان شرقی انتخاب شدند. در مرحله کیفی از مصاحبه و در بخش کمی نیز از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است. داده های به دست آمده با استفاده از روش همبستگی و و رگرسیون چندگانه مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که بین ظرفیت یادگیری سازمانی با انگیزش یادگیری رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد. علاوه براین نتایج نشان داد که مدل رگرسیون برای پیش بینی انگیزش یادگیری از طریق ظرفیت یادگیری سازمانی از لحاظ آماری معنادار است. همچنین براساس نتایج نهایی اولویت بندی مؤلفه های آسیب رسان انگیزش یادگیری مشخص گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسمعیل زاده، عباسعلی، ایران نژاد، پریسا، جهانیان، رمضان، و قاسم زاده علیشاهی، ابوالفضل. (1399). تبیین نقش ظرفیت یادگیری سازمانی در انگیزش یادگیری اعضای هیات علمی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی. پژوهش های برنامه ریزی درسی و آموزشی، 10(1 )، 51-61. SID. https://sid.ir/paper/411364/fa

    Vancouver: کپی

    اسمعیل زاده عباسعلی، ایران نژاد پریسا، جهانیان رمضان، قاسم زاده علیشاهی ابوالفضل. تبیین نقش ظرفیت یادگیری سازمانی در انگیزش یادگیری اعضای هیات علمی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی. پژوهش های برنامه ریزی درسی و آموزشی[Internet]. 1399؛10(1 ):51-61. Available from: https://sid.ir/paper/411364/fa

    IEEE: کپی

    عباسعلی اسمعیل زاده، پریسا ایران نژاد، رمضان جهانیان، و ابوالفضل قاسم زاده علیشاهی، “تبیین نقش ظرفیت یادگیری سازمانی در انگیزش یادگیری اعضای هیات علمی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی،” پژوهش های برنامه ریزی درسی و آموزشی، vol. 10، no. 1 ، pp. 51–61، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/411364/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button