Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    708
  • دانلود: 

    767
چکیده: 

این پژوهش با هدف بررسی و شناسایی عوامل تاثیرگذار بر مسئولیت پذیری اجتماعی دانش آموزان متوسطه شهرستان نوشهر انجام یافته است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ جمع آوری اطلاعات توصیفی و به روش همبستگی انجام گرفته است و جامعه آماری پژوهش حاضر شامل همه معلمان متوسطه شهرستان نوشهر می شود که بر اساس جدول مورگان 275 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب و به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد مسئولیت پذیری اجتماعی که دارای 36 سوال و به طیف لیکرت صورت گرفته است. برای تحلیل یافته ها، علاوه بر آمار توصیفی (شاخص های گرایش مرکزی و نمودارها) از روش استنباطی و با استفاده از نرم افزار pls و از روش معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج این تحقیق حاکی از آن است که عوامل تاثیرگذار بر مسئولیت پذیری اجتماعی دانش آموزان شناسایی که سهم هریک از عوامل بر اساس آماره t در سطح معنی داری تایید و عوامل عزت نفس، احساس تعلق، احساس امنیت، تعهد درونی، تعهد بیرونی شناسایی شدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 708

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 767 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    17-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    550
  • دانلود: 

    811
چکیده: 

هدف این پژوهش ارائه، الگوی مناسب حرفه آموزی دانش آموزان با نیازهای ویژه است. روش این پژوهش ازنظر اهداف کاربردی و به لحاظ شیوه ی جمع آوری اطلاعات توصیفی پیمایشی است. جامعه ی آماری تحقیق شامل کارشناسان و دبیران شاغل در آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی به تعداد (85 نفر) است؛ که 70 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. جمع آوری داده ها از طریق پرسش نامه محقق ساخته صورت گرفته است. روش پژوهش از نوع آمیخته بود که در ابتدا با مطالعه کتابخانه ای و بررسی اسناد رده بالا، به جمع آوری داده های اطلاعاتی درباره مؤلفه ها و شاخص های حرفه آموزی دانش آموزان با نیازهای ویژه شده اقدام گردید. پس از مشخص شدن مؤلفه ها و شاخص ها، پرسشنامه ی باز پاسخ، جهت جمع آوری و تحلیل این مؤلفه ها از دبیران شاغل در مدارس حرفه آموزی کل استان به شیوه ی مصاحبه نیمه مدون، تدوین و اجرا شد. پس از تحلیل مصاحبه ها، گویه ها جهت تهیه یک پرسشنامه 36 سؤالی با 5 مؤلفه به دست آمده. از تحلیل داده های مصاحبه ها در قالب پرسشنامه 5 گزینه ای طرح لیکرت به دست آمد. پایایی پرسش نامه 0. 869 بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها در بخش آمار توصیفی از درصد فراوانی نسبی، میانگین و نما و میانه استفاده شد. نتایج پایانی بیانگر آن است که در بحث حرفه آموزی دانش آموزان با نیازهای ویژه، کلیه ی شاخص ها نیاز به بازنگری دارد. همچنین انطیاق مؤلفه ی بهزیستی دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 550

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 811 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    35-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    463
  • دانلود: 

    676
چکیده: 

هدف از اجرای این پژوهش، بررسی تأثیر آموزش هنرهای تجسمی بر هوش ادراکی و هوش فضایی دانش آموزان دختر پایه پنجم است. روش مورد استفاده در این نوع پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون و دو گروه آزمایش و کنترل است. هدف این مطالعه شامل دانش آموزان دختر پایه پنجم مدارس منطقه 7 تهران که در سال تحصیلی 99-1398 می شود. نمونه های انتخاب شده به تعداد 40 نفر از دانش آموزان به صورت تصادفی از پایه پنجم انتخاب و در دو گروه کنترل (20) نفر آزمایش (20) نفر دسته بندی شدند. مدت زمان اجرای این پژوهش، به مدت سه هفته و هفته ای سه جلسه آموزشی به طول انجامید. ابزار پژوهش برای آموزش هنرهای تجسمی در مورد نقاشی کودکان، نرم افزار شهر نقاشی و برای هوش ادراکی و هوش فضایی از پرسشنامه استاندارد، مورد استفاده قرار گرفت. اعتبار این آزمون از طریق آلفای کرونباخ 734/0 بود و روایی آن با توجه به دیدگاه متخصصان مورد تایید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده در این پژوهش، با استفاده از نرم افزار spss و با بهره گیری از روش های آمار توصیفی نظیر شاخص های میانگین، انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی، از روش تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج به دست آمده از این پژوهش نشان داد که: بین میانگین نمرات پس آزمون دو گروه گواه و آزمایش، در متغیر وابسته هوش ادراکی و هوش فضایی تفاوت معناداری وجود دارد. هم چنین اثر متغیر مستقل بر متغیر وابسته هوش ادراکی و هوش فضایی دانش آموزان مؤثر بوده است و تفاوت معنا داری بین گروه گواه و آزمایش وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 463

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 676 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    51-61
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    333
  • دانلود: 

    570
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف تبیین نقش ظرفیت یادگیری سازمانی در انگیزش یادگیری اعضای هیات علمی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی انجام شده است. تحقیق از توع توصیفی – پیمایشی و روش آن آمیخته (کمی – کیفی) بوده است. در مرحله اول از بخش کیفی 15 نمونه براساس روش نمونه گیری هدفمند از متخصصان حیطه انگیزش یادگیری و با روش دلفی عوامل آسیب زای انگیزش یادگیری تایید می شوند. در بخش کمی براساس روش کوکران 400 نمونه از اعضای هیات علمی دانشگاه های آذربایجان شرقی انتخاب شدند. در مرحله کیفی از مصاحبه و در بخش کمی نیز از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است. داده های به دست آمده با استفاده از روش همبستگی و و رگرسیون چندگانه مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که بین ظرفیت یادگیری سازمانی با انگیزش یادگیری رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد. علاوه براین نتایج نشان داد که مدل رگرسیون برای پیش بینی انگیزش یادگیری از طریق ظرفیت یادگیری سازمانی از لحاظ آماری معنادار است. همچنین براساس نتایج نهایی اولویت بندی مؤلفه های آسیب رسان انگیزش یادگیری مشخص گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 333

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 570 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

رضایی کلانتری مرضیه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    63-76
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    298
  • دانلود: 

    558
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، ارائه مدل جهت بررسی عوامل تاثیرگذار بر یادگیری سیار در آموزش بر اساس مدل FRAME در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد شرق استان مازندران است. روش اجرای این پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعة آماری آن شامل همه دانشجویان کارشناسی آزاد دانشگاه های شرق استان مازندران در سال 1400-1399 برابر با 1617 می شود. حجم نمونه با استفاده از روش کرجسی و مورگان و نمونه گیری تصادفی-طبقه ای بر حسب جنسیت 310 نفر برآورد شد. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد 26سوالی عوامل موثر بر یادگیری سیار خسروی و همکاران (1393) بود. روایی پرسشنامه با استفاده از روایی محتوا تأیید و میزان پایایی نیز به وسیله آلفای کرونباخ 92/. محاسبه و تأیید شد. داده های تحقیق با استفاده از مدل معادلات ساختاری به روش تحلیل عاملی تأییدی مرتبة سوم به کمک نرم افزارهای آماری SPSS و PLS، تحلیل شدند. نتایج این پژوهش نشان داد که عوامل ابزار، یادگیرنده، اجتماعی، یادگیری تعاملی، قابلیت استفاده از وسیله کمک آموزشی، تکنولوژی اجتماعی بر یادگیری سیار در آموزش دانشجویان تاثیر دارد. رتبه تاثیر هر یک از عوامل بر یادگیری سیار در آموزش دانشجویان متفاوت است. به گونه ای که عامل تکنولوژی اجتماعی در رتبه اول با میانگین (98/5) و عامل قابلیت استفاده از وسیله کمک آموزشی با میانگین (23/1)در رتبه آخر قرار دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 298

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 558 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    77-93
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1065
  • دانلود: 

    1056
چکیده: 

هدف از این پژوهش، بررسی عوامل موثر برافزایش کیفیت خدمات آموزشی در سیستم آموزش مجازی مدارس ابتدایی شهر چالوس است. جامعه آماری این پژوهش شامل تعداد 7910 نفر از اولیاء و خانواده دانش آموزان بوده که براساس جدول مورگان 1 وکرجسی، به تعداد 367 نفر انتخاب شده است. روش نمونه گیری به روش تصادفی طبقه ای استفاده شده است. برای سنجش عوامل موثر برافزایش کیفیت خدمات آموزشی از پرسشنامه استاندارد کیفیت خدمات آموزشی و جهت گردآوری اطلاعات مورد نیاز، از پرسش نامه استاندارد سرکوآل به عنوان یک روش برتر برای اندازه گیری انتظارات مشتریان از کیفیت خدمات استفاده شده است. این پرسشنامه شامل پنج مقیاس (فیزیکی، قابلیت اطمینان، ضمانت، مسئولیت پذیری و همدلی) است. برای تحلیل نتایج تحقیق از آمار توصیفی و آمار استنباطی و از آزمون کولموگروف اسمیرنف (K. S) برای نرمال بودن داده ها استفاده شده است. داده ها یی که نرمال بوده است از آزمون های پارامتریک و داده هایی که غیرنرمال بوده از آزمون های غیر پارامتریک استفاده شده است. همچنین برای تحلیل استنباطی داده ها از آزمون معادلات ساختاری با نرم افزار LISREL بهره گیری شده است. نتایج پژوهش نشان داد که، متغیرهای عوامل محسوس (با بار عاملی 68%)، قابلیت اطمینان (با بار عاملی59%)، پاسخگوئی (با بار عاملی79%)، اطمینان خاطر (با بار عاملی86%)، همدلی (با بار عاملی90%)، تاثیر معنی داری روی کیفیت خدمات آموزشی در سیستم آموزش مجازی داشتند. همچنین، همدلی با میانگین رتبه 48/15، اطمینان خاطر با میانگین رتبه 87/14، پاسخگوئی با میانگین رتبه50/13، عوامل محسوس با میانگین رتبه17/11 و قابلیت اطمینان با میانگین رتبه 89/9 به ترتیب، مهم ترین عوامل موثر بر کیفیت خدمات آموزش در سیستم آموزش مجازی بودند. با توجه به نتایج به دست آمده می توان گفت که از دیدگاه اولیاء و خانواده دانش آموزان، متغیر «همدلی» بیشترین تاثیر را بر روی کیفیت خدمات آموزشی فضای مجازی دارد داشته که باید بیش از سایر متغیرها به آن توجه نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1065

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1056 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    95-121
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    338
  • دانلود: 

    555
چکیده: 

این پژوهش به دو هدف صورت گرفته است: نخست، بررسی وضعیت موجود و توجه به مولفه های مربوط به خرده فرهنگ ها بر اساس دو عنصر اهداف و محتوای برنامه درسی ایران، دوم، طراحی و اعتبار سنجی الگوی مناسب بر اساس دیدگاه متخصصان برنامه درسی که در آن تبدیل به وضعیت مطلوب شود. روش پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی است که از طریق تحقیق ترکیبی از نوع اکتشافی، به بررسی و پاسخگویی سئوالات پژوهش می پردازد. از آن جا که ماهیت پژوهش مستلزم بررسی و تحلیل دیدگاه ها، تجارب و نظرات استادان و صاحب نظران حوزه آموزش چندفرهنگی است، از روش پدیدارشناسی استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل همه متخصصان حوزة برنامه درسی آموزش چندفرهنگی در آموزش و پرورش و دانشگاه های کشور بود که برای نمونه گیری از آن ها، از روش نمونه گیری هدفمند مبتنی بر گلوله برفی استفاده شد. همچنین برای جمع آوری اطلاعات در سوال اول از روش تحلیل و بررسی کتاب های مربوط و در سوال دوم و چهارم از رویکرد مصاحبه، بهره گرفته شده است. یافته ها: نتایج به دست آمده در سوال نخست نشان داد که توجه به اقوام و فرهنگ ها در اهداف و محتوای برنامه درسی دوره متوسطه اول، کمترین جایگاه را دارد. در سوال دوم، تمامی متخصصان و استادان دانشگاه ها بر توجه به خرده فرهنگ ها در برنامه درسی اذعان داشتند. آنها دیدگاه های خود را در زمینه لحاظ کردن اهداف آموزشی، موضوعات و محتوای برنامه درسی مبتنی بر اقوام و فرهنگ های ایرانی به عنوان دو عنصر برنامه درسی بیان کردند. با استفاده از کد گذاری اولیه، دو عنصر هدف و محتوا از میان نظرات آنها استخراج گردید. سپس بر اساس دیدگاه های آنها الگویی مناسب برای توجه و دقت بیشتر به این مهم طراحی شد. الگوی طراحی شده، بیانگر توجه بیشتر مولفان و سیاستگذاران آموزش و پرورش به موضوع اهداف و محتوای برنامه درسی در توجه به اقوام و فرهنگ ها است. این الگو از دیدگاه متخصصان و دست اندرکاران آموزشی و دانشگاهی معتبر تشخیص داده شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 338

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 555 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button