مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

620
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

771
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی و مقایسه مهارت های اجتماعی دانش آموزان عادی با دانش آموزان نیازهای ویژه با تاکید بر آموزش تلفیقی

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 144

چکیده

 هدف این پژوهش, ارزیابی مهارت های اجتماعی دانش آموزان عادی و مقایسه آن با دانش آموزان استثنایی, با تاکید بر آموزش تلفیقی است. روش اجرای این تحقیق توصیفی از نوع زمینه یابی است. جامعه آماری, تمام دانش آموزان مدارس عادی و استثنایی دوره ابتدایی استان قم که در پایه تحصیلی دوره دوم ابتدایی بودند را شامل می شود. نمونه تحقیق بر اساس جدول مورگان, تعداد 495 نفر به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند. ابزار پژوهش, تست مهارت های اجتماعی وایلند بود که روایی آن به وسیله متخصصان و پایایی آن معادل 83/. براساس آلفای کرانباخ مورد تایید قرارگرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها, ازآمار توصیفی(جداول فراوانی درصد, نمودارها, محاسبه شاخص های مرکزی و پراکندگی) و در بخش آمار استنباطی, به برای تحلیل داده ها از آزمون(T) تک نمونه ای وآزمون لون بهره گرفته شد. یافته های این پژوهش نشان داد: میانگین متغیر «خودیاری عمومی» به ترتیب در دانش آموزان استثنایی(73/99درصد) و در عادی(99/99 درصد), «خودیاری در خوردن» (54/75 درصد) و(49/96درصد), «خودیاری در پوشیدن» (20/70 درصد) و (86/96 درصد), «خودرهبری» (93/6 درصد) و (72/64 درصد), «مسایل شغلی» (10/69 درصد) و(49/96 درصد), «جابجایی, حرکت و جنبش»(32/67 درصد) و(07/94 درصد), «ارتباط کلامی» (87/52 درصد) و(56/76درصد), «اجتماعی بودن»(68/64 درصد) در مقابل (83/99 درصد) به دست آمده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمیان، حسین. (1399). ارزیابی و مقایسه مهارت های اجتماعی دانش آموزان عادی با دانش آموزان نیازهای ویژه با تاکید بر آموزش تلفیقی. پژوهش های برنامه ریزی درسی و آموزشی، 10(2 )، 127-144. SID. https://sid.ir/paper/411365/fa

    Vancouver: کپی

    کریمیان حسین. ارزیابی و مقایسه مهارت های اجتماعی دانش آموزان عادی با دانش آموزان نیازهای ویژه با تاکید بر آموزش تلفیقی. پژوهش های برنامه ریزی درسی و آموزشی[Internet]. 1399؛10(2 ):127-144. Available from: https://sid.ir/paper/411365/fa

    IEEE: کپی

    حسین کریمیان، “ارزیابی و مقایسه مهارت های اجتماعی دانش آموزان عادی با دانش آموزان نیازهای ویژه با تاکید بر آموزش تلفیقی،” پژوهش های برنامه ریزی درسی و آموزشی، vol. 10، no. 2 ، pp. 127–144، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/411365/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button