مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

463
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

676
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش هنرهای تجسمی بر هوش ادراکی و هوش فضایی دانش آموزان دختر پایه پنجم

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 50

چکیده

 هدف از اجرای این پژوهش, بررسی تأثیر آموزش هنرهای تجسمی بر هوش ادراکی و هوش فضایی دانش آموزان دختر پایه پنجم است. روش مورد استفاده در این نوع پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون و دو گروه آزمایش و کنترل است. هدف این مطالعه شامل دانش آموزان دختر پایه پنجم مدارس منطقه 7 تهران که در سال تحصیلی 99-1398 می شود. نمونه های انتخاب شده به تعداد 40 نفر از دانش آموزان به صورت تصادفی از پایه پنجم انتخاب و در دو گروه کنترل (20) نفر آزمایش (20) نفر دسته بندی شدند. مدت زمان اجرای این پژوهش, به مدت سه هفته و هفته ای سه جلسه آموزشی به طول انجامید. ابزار پژوهش برای آموزش هنرهای تجسمی در مورد نقاشی کودکان, نرم افزار شهر نقاشی و برای هوش ادراکی و هوش فضایی از پرسشنامه استاندارد, مورد استفاده قرار گرفت. اعتبار این آزمون از طریق آلفای کرونباخ 734/0 بود و روایی آن با توجه به دیدگاه متخصصان مورد تایید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده در این پژوهش, با استفاده از نرم افزار spss و با بهره گیری از روش های آمار توصیفی نظیر شاخص های میانگین, انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی, از روش تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج به دست آمده از این پژوهش نشان داد که: بین میانگین نمرات پس آزمون دو گروه گواه و آزمایش, در متغیر وابسته هوش ادراکی و هوش فضایی تفاوت معناداری وجود دارد. هم چنین اثر متغیر مستقل بر متغیر وابسته هوش ادراکی و هوش فضایی دانش آموزان مؤثر بوده است و تفاوت معنا داری بین گروه گواه و آزمایش وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میر اسمعیلی، غزاله، و عضدالملکی، سودابه. (1399). تاثیر آموزش هنرهای تجسمی بر هوش ادراکی و هوش فضایی دانش آموزان دختر پایه پنجم. پژوهش های برنامه ریزی درسی و آموزشی، 10(1 )، 35-50. SID. https://sid.ir/paper/412050/fa

    Vancouver: کپی

    میر اسمعیلی غزاله، عضدالملکی سودابه. تاثیر آموزش هنرهای تجسمی بر هوش ادراکی و هوش فضایی دانش آموزان دختر پایه پنجم. پژوهش های برنامه ریزی درسی و آموزشی[Internet]. 1399؛10(1 ):35-50. Available from: https://sid.ir/paper/412050/fa

    IEEE: کپی

    غزاله میر اسمعیلی، و سودابه عضدالملکی، “تاثیر آموزش هنرهای تجسمی بر هوش ادراکی و هوش فضایی دانش آموزان دختر پایه پنجم،” پژوهش های برنامه ریزی درسی و آموزشی، vol. 10، no. 1 ، pp. 35–50، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412050/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button