مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

265
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

584
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر شیوه های مختلف تدریس تربیت بدنی بر مشارکت ورزشی دختران دارای اضطراب اجتماعی اندام

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 93

چکیده

 دانش آموزان نگران هستند که دیگران در خلال تمرینات ورزشی, ظاهر بدنی آنها را چگونه ارزیابی می کنند. هدف این پژوهش بررسی تاثیر تدریس مشارکتی و رقابتی بر مشارکت ورزشی دانش آموزان دچار اضطراب اجتماعی اندام است. از میان تعداد 250 دانش آموز دختر دوره راهنمایی به صورت خوشه ای نمونه گیری صورت گرفت و سپس به صورت تصادفی به سه نمونه 40 نفره تقسیم شدند. داده ها با روش آماری تحلیل واریانس وکوواریانس با اندازه های تکراری و آزمون t زوجی, باکس, گرین هاوس – گیزر و ماچلی تحلیل شدند. در پیش آزمون و پس آزمون, تمامی افراد پرسشنامه انگیزش ورزشی و اضطراب اجتماعی اندام و عزت نفس را تکمیل کردند. پس از 14 جلسه, یک پس آزمون به عمل آمد. نمونه های انتخاب شده, در پیش آزمون که شامل عوامل آمادگی جسمانی و حرکتی بود, شرکت کردند. یافته های این تحقیق نشان دادند که هر دو شیوه تدریس رقابتی و مشارکتی, بر روی دانش آموزان دارای اضطراب اندام موثر است. ولی تأثیر تدریس مشارکتی مثبت و دارای ثبات بیشتری است. روش رقابتی هر چند که منجر به افزایش مشارکت ورزشی می شود. ولی عزت نفس شده را در آنها کاهش و اضطراب را افزایش می دهد. تدریس مشارکتی در کاهش اضطراب اجتماعی اندام و افزایش مشارکت ورزشی موثرتر از تدریس رقابتی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جمالی، مریم، اسماعیلی، محمدرضا، و نیک آیین، زینت. (1399). تاثیر شیوه های مختلف تدریس تربیت بدنی بر مشارکت ورزشی دختران دارای اضطراب اجتماعی اندام. پژوهش های برنامه ریزی درسی و آموزشی، 10(2 )، 77-93. SID. https://sid.ir/paper/413031/fa

    Vancouver: کپی

    جمالی مریم، اسماعیلی محمدرضا، نیک آیین زینت. تاثیر شیوه های مختلف تدریس تربیت بدنی بر مشارکت ورزشی دختران دارای اضطراب اجتماعی اندام. پژوهش های برنامه ریزی درسی و آموزشی[Internet]. 1399؛10(2 ):77-93. Available from: https://sid.ir/paper/413031/fa

    IEEE: کپی

    مریم جمالی، محمدرضا اسماعیلی، و زینت نیک آیین، “تاثیر شیوه های مختلف تدریس تربیت بدنی بر مشارکت ورزشی دختران دارای اضطراب اجتماعی اندام،” پژوهش های برنامه ریزی درسی و آموزشی، vol. 10، no. 2 ، pp. 77–93، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413031/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button