مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

236
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

893
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل زمینه ای در انتقال باورهای کارآفرینی به دانش آموزان هنرستان های کار دانش استان گیلان

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 75

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر, بررسی عوامل زمینه ای در انتقال باورهای کارآفرینی به دانش آموزان هنرستان های کار دانش استان گیلان است. روش اجرای این پروژه آمیخته اکتشافی است که بصورت کیفی و کمی به بررسی مولفه های مورد نظر پرداخته است. جامعه آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی 34 نفر از کارشناسان اداره آموزش و پرورش که 20 نفر به صورت هدفمند انتخاب شدند و داده های مربوط به مصاحبه نیمه ساختار یافته از آنان جمع آوری شد؛ سپس در بخش کمی از 251 نفر از مدیران و هنرآموزان به کمک جدول مورگان 148 نفر به روش تصادفی ساده در دسترس برای جمع آوری اطلاعات مربوط به پرسشنامه های تحقیق انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات این پژوهش در بخش کیفی بصورت کدگذاری از نرم افزار (MaxQDA) و در بخش کمی به صورت معادلات ساختاری از نرم افزار (Smart PLS 2. 0) استفاده شده است. یافته های این پژوهش نشان داد که عوامل زمینه ای (همچون: خانواده, حمایت دولت و. . . ) در سطح معناداری (05/0>P) بر انتقال الگوی باورهای کارآفرینی تاثیر گذار است. در نتیجه می توان گفت کارآفرینی با ایجاد اشتغال, توزیع متناسب در آمدها, کاهش اضطراب های اجتماعی, بهره برداری از منافع و فعال شدن آنها, بهبود کیفیت زندگی, کشف نیازهای ابداع و توسعه کالاها و خدمات جدید, نقش موثری در رشد و توسعه کشور دارد. بنابراین با توجه به یافته های این پژوهش آموزش کارآفرین در کتب درسی در مدارس ابتدایی بسیار حائز اهمیت و ضروری است. چراکه کتاب درسی, مهم ترین رسانه آموزشی است که همه روزه معلمان و دانش آموزان می توانند از آن استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، عزت اله، نخستین گلدوست، اصغر، و ستاری، صدرالدین. (1399). بررسی عوامل زمینه ای در انتقال باورهای کارآفرینی به دانش آموزان هنرستان های کار دانش استان گیلان. پژوهش های برنامه ریزی درسی و آموزشی، 10(2 )، 51-75. SID. https://sid.ir/paper/414419/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی عزت اله، نخستین گلدوست اصغر، ستاری صدرالدین. بررسی عوامل زمینه ای در انتقال باورهای کارآفرینی به دانش آموزان هنرستان های کار دانش استان گیلان. پژوهش های برنامه ریزی درسی و آموزشی[Internet]. 1399؛10(2 ):51-75. Available from: https://sid.ir/paper/414419/fa

    IEEE: کپی

    عزت اله مرادی، اصغر نخستین گلدوست، و صدرالدین ستاری، “بررسی عوامل زمینه ای در انتقال باورهای کارآفرینی به دانش آموزان هنرستان های کار دانش استان گیلان،” پژوهش های برنامه ریزی درسی و آموزشی، vol. 10، no. 2 ، pp. 51–75، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414419/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button