Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

230
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

438
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین راهبر دهای مؤثر در طراحی و تجاری سازی نشان غذایی طیب

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 9

چکیده

 مقدمه: امروزه نقش برندها در موفقیت یک محصول بسیار با اهمیت تر از گذشته شده و موضوع «حلال» در عرصه تجاری و اقتصادی به عنوان «نشان» وارد شده است. در حالی که, چنانچه توجه و تأکید بر کیفیت مطلوب محصول نیز قرار گیرد منجر به ایجاد برندی به نام «طیب» خواهد شد. روش ها: پژوهش حاضر با هدف تعیین و ارائه راهبردهای مؤثر در زمینه طراحی و تجاری سازی برند «طیب» انجام شده است. بنابراین, داده ها, آمار و اطلاعات کتابخانه ای گردآوری شده از تجربیات شکل گیری نشان و تائیدیه حلال به روش توصیفی-تحلیلی مورد بررسی قرار گرفت و همچنین بخشی از اطلاعات از بررسی های میدانی (از طریق مصاحبه با صاحب نظران) به دست آورده شد. مجموعه اطلاعات به دست آمده با استفاده از ماتریس های چهار و نُه خانه ای ارزیابی شد. نتایج: یافته ها حاکی از آن بود که برای «طراحی و تجاری سازی نشان طیب» بر اساس موقعیت در ماتریس چهار خانه, باید سعی نمود از طریق بهبود عوامل داخلی و استفاده از فرصت های پیش رو به سمت جلو حرکت نمود. در حالی که, جایگاه این موضوع در ماتریس نُه خانه ای حاکی از آن بود که راهبرد مناسب, سرمایه گذاری انتخابی و بهینه سازی و حرکت به سمت سرمایه گذاری و رشد و توسعه آن می باشد. نتیجه گیری: بر اساس نتایج به دست آمده, ایران می تواند به صورت تهاجمی در درجه اول و نیز رقابتی در درجه دوم در زمینه تجاری سازی نشان طیب ورود یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضوی زاده، بی بی مرضیه، جهانی، مسلم، و زمانی خادمانلو، حسین. (1400). تعیین راهبر دهای مؤثر در طراحی و تجاری سازی نشان غذایی طیب. پژوهشنامه حلال، 4(3 )، 1-9. SID. https://sid.ir/paper/416186/fa

    Vancouver: کپی

    رضوی زاده بی بی مرضیه، جهانی مسلم، زمانی خادمانلو حسین. تعیین راهبر دهای مؤثر در طراحی و تجاری سازی نشان غذایی طیب. پژوهشنامه حلال[Internet]. 1400؛4(3 ):1-9. Available from: https://sid.ir/paper/416186/fa

    IEEE: کپی

    بی بی مرضیه رضوی زاده، مسلم جهانی، و حسین زمانی خادمانلو، “تعیین راهبر دهای مؤثر در طراحی و تجاری سازی نشان غذایی طیب،” پژوهشنامه حلال، vol. 4، no. 3 ، pp. 1–9، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/416186/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button