Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,612
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه ای قیاسی درباره سیگنالینگ بلوک ثابت و متحرک در ترافیک مترو

صفحات

 صفحه شروع 104 | صفحه پایان 112

چکیده

 یکی از کارهای مهم در مراحل اولیه طراحی سیستم های حمل و نقل سریع السیر یا "مترو" تخصیص سیگنالها و نقاط کنترل می باشد. این تخصیص به گونه ای است که یک فاصله زمانی معین بین (حرکت) قطارها قابل حصول باشد ضمن اینکه بالاترین سطح ایمنی حفظ و در عین حال مقدار تجهیزات سیگنالینگ مورد نیاز حداقل گردد.سیستمهای کنترل و سیگنالینگ متداول بر اساس اصول بلوک ثابت استوار است که در این روش مسیر به فواصل از پیش تعیین شده تقسیم می شود. یک قطار تنها زمانی مجاز به ورود به یک بلوک است که آن بلوک و معمولا بلوک بعد از آن خالی از قطار باشند. اما در روش بلوک متحرک, یک قطار می تواند با حفظ فاصله ایمنی تعریف شده به دنبال قطار جلویی حرکت کند. در این مقاله کارایی دو سیستم سیگنالینگ فوق با توجه به پاسخ گذرای آنها مورد مقایسه قرار گرفته اند. یک سیمولاتور چند قطاره که برای اولین بار در دانشگاه بیرمنگام انگلستان طراحی گردیده است و بر اساس بلوک ثابت استوار بوده, برای کاربرد در روش بلوک متحرک توسعه یافته است. هر دو سیستم سیگنالینگ برای خط سیر سریع قطار در کشور سنگاپور پیاده سازی شده اند و نتایج شبیه سازی از نظر حرکت قطارها و کارایی گذرای سیستمها که شامل فاصله دو قطار و تاخیر در ایستگاه می باشد با رعایت محدودیتهای سرعت و ایمنی مقایسه شده اند. این نتایج بدست آمده نشان می دهند که در سیستم بلوک متحرک بهبود قابل توجهی از نظر کارایی گذرای سیستم حاصل می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمیدی بهشتی، محمدتقی، و میران بیگی، محمدحسن. (1382). مطالعه ای قیاسی درباره سیگنالینگ بلوک ثابت و متحرک در ترافیک مترو. فنی و مهندسی مدرس، -(13)، 104-112. SID. https://sid.ir/paper/417859/fa

    Vancouver: کپی

    حمیدی بهشتی محمدتقی، میران بیگی محمدحسن. مطالعه ای قیاسی درباره سیگنالینگ بلوک ثابت و متحرک در ترافیک مترو. فنی و مهندسی مدرس[Internet]. 1382؛-(13):104-112. Available from: https://sid.ir/paper/417859/fa

    IEEE: کپی

    محمدتقی حمیدی بهشتی، و محمدحسن میران بیگی، “مطالعه ای قیاسی درباره سیگنالینگ بلوک ثابت و متحرک در ترافیک مترو،” فنی و مهندسی مدرس، vol. -، no. 13، pp. 104–112، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/417859/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا