Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

553
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

231
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رضایت دانشجویان کارشناسی ارشد از سبک های نظارتی و تعاملی استادان راهنما

صفحات

 صفحه شروع 335 | صفحه پایان 346

چکیده

 تدوین پایان نامه یکی از مهم ترین بخش های آموزش در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها است. پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان رضایت دانشجویان کارشناسی ارشد از سبک های نظارتی و تعاملی استادان راهنما انجام شد. روش پژوهش از نوع تحقیقات توصیفی- پیمایشی بود. جامعه آماری را کلیه دانشجویان دکتری ورودی سال تحصیلی 92-91 و 93-92 دختر و پسر رشته های علوم انسانی, علوم پایه و فنی و مهندسی دانشگاه های دولتی شهر تهران که در دو سال اخیر از پایان نامه کارشناسی ارشد خود دفاع نموده بودند تشکیل داد (N=3092). با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران 342 نفر به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی پرسشنامه از طریق متخصصان به دست آمد و پایایی آن از طریق آزمون آلفای کرونباخ سنجیده شد که ضریب 0.872 نشان از سطح قابل قبول ابزار تحقیق بود. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آزمون t تک نمونه ای استفاده شد. بر اساس نتایج به دست آمده, دانشجویان از هیچ یک از سبک های نظارتی استادان راهنما رضایت نداشتند. در رابطه با سبک های تعاملی نیز, دانشجویان سبک تعاملی افقی را به عنوان مهم ترین سبک تعاملی برگزیدند. در خصوص سبک های نظارتی, استفاده از سبک های تلفیقی و در خصوص سبک های تعاملی, استفاده از سبک افقی و سبک مثبت و پویا به استادان راهنما پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آراسته، حمیدرضا، و سعیدی، یاسین. (1395). بررسی رضایت دانشجویان کارشناسی ارشد از سبک های نظارتی و تعاملی استادان راهنما. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 10(4)، 335-346. SID. https://sid.ir/paper/492162/fa

    Vancouver: کپی

    آراسته حمیدرضا، سعیدی یاسین. بررسی رضایت دانشجویان کارشناسی ارشد از سبک های نظارتی و تعاملی استادان راهنما. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1395؛10(4):335-346. Available from: https://sid.ir/paper/492162/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا آراسته، و یاسین سعیدی، “بررسی رضایت دانشجویان کارشناسی ارشد از سبک های نظارتی و تعاملی استادان راهنما،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 10، no. 4، pp. 335–346، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/492162/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا