Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

916
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

458
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه پیشرفت تحصیلی و بهره گیری از ICT در دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی

صفحات

 صفحه شروع 363 | صفحه پایان 371

چکیده

 با توجه به توسعه روزافزون فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی (فاوا) در جامعه و مدارس, پژوهش حاضر به منظور مقایسه پیشرفت تحصیلی و بهره گیری از این فناوری ها (ICT) در دانش آموزان دختر و پسر مدارس هوشمند و عادی و تعیین رابطه این دو متغیر انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان پایه پنجم دوره ابتدایی شهر تهران بود که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای نمونه ای تعداد 662 دانش آموز از مدارس هوشمند و عادی و به صورت تصادفی انتخاب شدند. روش تحقیق به جهت هدف کاربردی و به جهت نحوه گردآوری داده ها از نوع توصیفی بوده که به صورت پیمایش به گردآوری داده های اقدام شده است. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته با بهره گیری از فاوا بود که روایی آن از نوع روایی محتوایی و پایایی آن توسط ضریب آلفای کرونباخ مورد بررسی قرار گرفت. ضریب آلفای محاسبه شده برای ابزار پژوهش 0.92 به دست آمد که نشان دهنده پایایی بالای ابزار می باشد. یافته های پژوهش نشان داد که رابطه ای بین پیشرفت تحصیلی (سال قبل و ترم قبل) و استفاده از فاوا وجود ندارد (p=0.251, r=0.088, p=0.534, r=0.048), همچنین میزان استفاده از فاوا در پسران به طور معنی داری بالاتر از دختران است (p=0.003, t=-2.98) و میزان استفاده از فاوا در مدارس هوشمند به طور معنی داری بالاتر از مدارس عادی است (p=0.001, t=3.68).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نظری، بهروز، و پورکریمی، جواد. (1395). مقایسه پیشرفت تحصیلی و بهره گیری از ICT در دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 10(4)، 363-371. SID. https://sid.ir/paper/492163/fa

    Vancouver: کپی

    نظری بهروز، پورکریمی جواد. مقایسه پیشرفت تحصیلی و بهره گیری از ICT در دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1395؛10(4):363-371. Available from: https://sid.ir/paper/492163/fa

    IEEE: کپی

    بهروز نظری، و جواد پورکریمی، “مقایسه پیشرفت تحصیلی و بهره گیری از ICT در دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 10، no. 4، pp. 363–371، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/492163/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا