مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,660
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,459
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت مدارس هوشمند بر اساس استانداردها و مقایسه عملکرد تحصیلی و تفکر انتقادی دانش آموزان آن با مدارس عادی

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 173

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی وضعیت مدارس هوشمند بر اساس استانداردها و مقایسه عملکرد آن با مدارس عادی می باشد. روش پژوهش, پیمایشی است. جامعه آماری, شامل کلیه مدارس متوسطه دخترانه شهر یزد می باشد که از بین آنها, دو دبیرستان عادی به روش نمونه گیری خوشه ای و دو دبیرستان هوشمند به روش سرشماری انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل چک لیست ارزیابی مدارس هوشمند (مشاهده) برای بررسی وضعیت کنونی مدارس و پرسش نامه تفکر انتقادی و معدل سال سوم برای اندازه گیری عملکرد دانش آموزان می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده ها, از نرم افزار SPSS و برای آزمون سوالات پژوهش, از آمار توصیفی و استنباطی (آزمون t مستقل) استفاده شد. نتایج نشان داد که وضعیت کنونی مدارس هوشمند از نظر محتوای یاددهی یادگیری, زیرساخت فاوا, معلمان آموزش دیده و ارتباط رایانه ای با مدارس در سطح پایین و تنها در مولفه استفاده مدیران از رایانه در سطح مطلوب قرار دارد. هم چنین, بین عملکرد دانش آموزان مدارس هوشمند با عادی از نظر تفکر انتقادی, تفاوت معنادار وجود نداشت ولی در زمینه پیشرفت تحصیلی (معدل) تفاوت معنادار بود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، مریم، وزیری، مژده، و عدلی، فریبا. (1392). بررسی وضعیت مدارس هوشمند بر اساس استانداردها و مقایسه عملکرد تحصیلی و تفکر انتقادی دانش آموزان آن با مدارس عادی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 4(2 (پیاپی 14))، 149-173. SID. https://sid.ir/paper/175386/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری مریم، وزیری مژده، عدلی فریبا. بررسی وضعیت مدارس هوشمند بر اساس استانداردها و مقایسه عملکرد تحصیلی و تفکر انتقادی دانش آموزان آن با مدارس عادی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1392؛4(2 (پیاپی 14)):149-173. Available from: https://sid.ir/paper/175386/fa

    IEEE: کپی

    مریم حیدری، مژده وزیری، و فریبا عدلی، “بررسی وضعیت مدارس هوشمند بر اساس استانداردها و مقایسه عملکرد تحصیلی و تفکر انتقادی دانش آموزان آن با مدارس عادی،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 4، no. 2 (پیاپی 14)، pp. 149–173، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175386/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا